4209
Sök

Inkopplingsschema Slutsteg+Baslåda+Stereo

467 Inlägg
20 april 2011
Trådstartare
#1
Hej ! Detta har ni säkert förklarat tusen gånger men då får ni gärna länka dit ni har förklarat ?

Jag har köpt hem en färdig baslåda ( rockford ) och ett monoblock steg ( DLS ).
Även ett färdigt kabelkitt från GAS.

Stereon är en stereo från Hillman som har både lågnivå och allt möjligt skit.

Hur ska allt kopplas in ? Är verkligen nybörjare men har hört det inte ska vara så svårt ?

Någon som har ett kopplingsschema alternativt att ni kan förklara så lyfter jag på hatten och tackar!

Ha en bra dag!

DLS
1 147 Inlägg
20 april 2011
#2
Har du kopplat in stereon ännu? Har du inte det så kolla om det finns isokontakt att plugga i stereon. När du väl har ute stereon så sätt dit lågnivåkablarna. Detta är det du borde göra först.

3 187 Inlägg
20 april 2011
#3
huntelaar skrev:
Har du kopplat in stereon ännu? Har du inte det så kolla om det finns isokontakt att plugga i stereon. När du väl har ute stereon så sätt dit lågnivåkablarna. Detta är det du borde göra först.

rca pluggar man alltid sist. (du kan montera den i stereon men plugga den inte i steget direkt bara)


3 187 Inlägg
20 april 2011
#4
marcussomfan skrev:
Hej ! Detta har ni säkert förklarat tusen gånger men då får ni gärna länka dit ni har förklarat ?

Jag har köpt hem en färdig baslåda ( rockford ) och ett monoblock steg ( DLS ).
Även ett färdigt kabelkitt från GAS.

Stereon är en stereo från Hillman som har både lågnivå och allt möjligt skit.

Hur ska allt kopplas in ? Är verkligen nybörjare men har hört det inte ska vara så svårt ?

Någon som har ett kopplingsschema alternativt att ni kan förklara så lyfter jag på hatten och tackar!

Ha en bra dag!

+ från batteriet till steget (glöm inte säkring max 30 cm från batteriet)
- från chassit i bilen till steget
signalkabel från stereon till stegets RMT plint (oftast mellan + och minus plintarna)
remote från stereons iso kablage (oftast en blåvit kabel) till RMT plinten på steget (oftast mellan + och minus plintarna)

koppla in det i denna ordningen.
Jord > Plus > Remote > signal kabel> säkring

lycka till! smile


DLS
1 147 Inlägg
20 april 2011
#5
big-jepp skrev:
huntelaar skrev:
Har du kopplat in stereon ännu? Har du inte det så kolla om det finns isokontakt att plugga i stereon. När du väl har ute stereon så sätt dit lågnivåkablarna. Detta är det du borde göra först.

rca pluggar man alltid sist. (du kan montera den i stereon men plugga den inte i steget direkt bara)

Nej jag kanske var otydlig, men att koppla in stereon och sätta den i facket och sen "oj jag glömde lågnivån" är inte så kul wink

467 Inlägg
20 april 2011
Trådstartare
#6
Tack för all hjälp har dragit alla kablar och kopplat allt har dock problem men Stereo - ISO kontakter.
Lägger upp ett nytt ämne då jag behöver snabb hjälp, kolla gärna in där.


Sök