4209
Sök

Inkopplingsschema Slutsteg+Baslåda+Stereo

467 Inlägg
20 april 2011
Trådstartare
Hej ! Detta har ni säkert förklarat tusen gånger men då får ni gärna länka dit ni har förklarat ?

Jag har köpt hem en färdig baslåda ( rockford ) och ett monoblock steg ( DLS ).
Även ett färdigt kabelkitt från GAS.

Stereon är en stereo från Hillman som har både lågnivå och allt möjligt skit.

Hur ska allt kopplas in ? Är verkligen nybörjare men har hört det inte ska vara så svårt ?

Någon som har ett kopplingsschema alternativt att ni kan förklara så lyfter jag på hatten och tackar!

Ha en bra dag!

DLS
1 147 Inlägg
20 april 2011
Har du kopplat in stereon ännu? Har du inte det så kolla om det finns isokontakt att plugga i stereon. När du väl har ute stereon så sätt dit lågnivåkablarna. Detta är det du borde göra först.

3 187 Inlägg
20 april 2011
huntelaar skrev:
Har du kopplat in stereon ännu? Har du inte det så kolla om det finns isokontakt att plugga i stereon. När du väl har ute stereon så sätt dit lågnivåkablarna. Detta är det du borde göra först.

rca pluggar man alltid sist. (du kan montera den i stereon men plugga den inte i steget direkt bara)

3 187 Inlägg
20 april 2011
marcussomfan skrev:
Hej ! Detta har ni säkert förklarat tusen gånger men då får ni gärna länka dit ni har förklarat ?

Jag har köpt hem en färdig baslåda ( rockford ) och ett monoblock steg ( DLS ).
Även ett färdigt kabelkitt från GAS.

Stereon är en stereo från Hillman som har både lågnivå och allt möjligt skit.

Hur ska allt kopplas in ? Är verkligen nybörjare men har hört det inte ska vara så svårt ?

Någon som har ett kopplingsschema alternativt att ni kan förklara så lyfter jag på hatten och tackar!

Ha en bra dag!

+ från batteriet till steget (glöm inte säkring max 30 cm från batteriet)
- från chassit i bilen till steget
signalkabel från stereon till stegets RMT plint (oftast mellan + och minus plintarna)
remote från stereons iso kablage (oftast en blåvit kabel) till RMT plinten på steget (oftast mellan + och minus plintarna)

koppla in det i denna ordningen.
Jord > Plus > Remote > signal kabel> säkring

lycka till! smile

DLS
1 147 Inlägg
20 april 2011
big-jepp skrev:
huntelaar skrev:

rca pluggar man alltid sist. (du kan montera den i stereon men plugga den inte i steget direkt bara)

Nej jag kanske var otydlig, men att koppla in stereon och sätta den i facket och sen "oj jag glömde lågnivån" är inte så kul wink

467 Inlägg
20 april 2011
Trådstartare
Tack för all hjälp har dragit alla kablar och kopplat allt har dock problem men Stereo - ISO kontakter.
Lägger upp ett nytt ämne då jag behöver snabb hjälp, kolla gärna in där.

Sök