5737
Sök

850 t5 vill inte släppa felkoder, misständer mer och mer

2 174 Inlägg
22 april 2011
Trådstartare
tjena, kollade felkoder på 850in idag, det var några st, i sockel a2 lyckades jag nolla alla. Men i sockel a3 och a7 fick jag dom inte att försvinna, jag borde ändå kunna nolla dom, sen om det fortfarande är fel borde dom komma tillbaka när jag startar bilen, inte bara drar på tändning?

Dom felkoderna jag minns nu var,

2-1-2 LH 3.2 Fenix 5.2 LH 2.4 Regina Motr 1.8 - Lambdasondsignal, saknas eller är felaktig
Motr 4.3 - Signal främre lambdasond, saknas eller är felaktig

1-1-3 Bränslenivågivare öppen krets

1-2-2 Motortemperaturgivarens period för lång

det är dom jag kommer på nu ska dubbelkolla imorgon.

Den felkoden med lambdan var när jag byggde nya avgassystemet skulle jag tro starta ja bilen utan att ha lambdan inkopplad men det fixades ju direkt.

Alla tips och info är välkomna på hur jag ska göra,

bilen går bra, men hackar när jag laddar över en bar, har bytt fördelarlock, putsat av rotor och stift. Bytt ventiltätningar, turbo alla vakumslangar och packningar.

Mvh

2 174 Inlägg
22 april 2011
Trådstartare
ska köpa en tolk imorgon tänkte jag till kammarna, biltema sålde en sån för runt 500 lappen det kan va bra och ha. Jag nollade kammarna så dom stod linjert med blocket och veven som den skulle stå, det kan ju faktiskt vara nån kugg fel ändå.

8 284 Inlägg
23 april 2011
Motortempgivaren fårman antingen för att termostaten är kass, eller för att givaren är trasig. Är givaren kass funkar inte tempmätaren

2 174 Inlägg
23 april 2011
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Motortempgivaren fårman antingen för att termostaten är kass, eller för att givaren är trasig. Är givaren kass funkar inte tempmätaren

ok! tempen funkar bra i bilen och termostaten är ny från volvo. Måste va nått gammalt tjall.

Sök