5763
Sök

Sportluftfilter adapter till Audi 80 2.0E 92a

320 Inlägg
22 april 2011
Trådstartare
Okej har nu letat runt lite efter en adapter så att jag kan sätt på mitt sportluftfilter på "nya" audin.. och ända jag har hittat är biltemas universal som jag ändå är lite osäker med samt denna
http://www.stylingbutiken.se/air-luftfi … -vw/1546-0
som jag även hittade på en annan butik men då stog det att de va till a4 94-

så om någon vet om den från stylingbutiken passar eller om det finns någon annan stans så skulle en länk lr liknande vara grymt

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
23 april 2011
skulle rekommendera att du håller dig till original luftburk och pappersfilter, vill du ha mer ljud så skaffa ett sportavgas men låt insuget vara som det är, det ställer bara till med problem...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

320 Inlägg
23 april 2011
Trådstartare
TS_quattro skrev:
skulle rekommendera att du håller dig till original luftburk och pappersfilter, vill du ha mer ljud så skaffa ett sportavgas men låt insuget vara som det är, det ställer bara till med problem...

Hmm jasså? har redan att simons 2,5" från katten så.. men varför skulle det strula om man satt dit ett sportluftfilter ?

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
23 april 2011
Norrby89 skrev:
TS_quattro skrev:

Hmm jasså? har redan att simons 2,5" från katten så.. men varför skulle det strula om man satt dit ett sportluftfilter ?

dels därför att du riskerar att suga in filterolja i luftmassemätaren något den absolut inte tycker om, dels därför att det inte gör ett piss nytta, mer troligt att det får bilen att gå som ett paket skit... därför...

Numera leg. grusligist!

320 Inlägg
24 april 2011
Trådstartare
TS_quattro skrev:
Norrby89 skrev:
TS_quattro skrev:

dels därför att du riskerar att suga in filterolja i luftmassemätaren något den absolut inte tycker om, dels därför att det inte gör ett piss nytta, mer troligt att det får bilen att gå som ett paket skit... därför...

joo jag läste på lite om det där.. men finns det inget sportfilter som inte behöver oljas in utan att släpp in en massa skit?

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
24 april 2011
jo det finns, jag har dock aldrig använt mig av dem så jag har svårt att uttala mig...

Numera leg. grusligist!

Sök