Blinkers fel/Elfel, Volvo 745 -88 hjääälp!

nikke3D
19 april 2011 · 54 Inlägg

Hej! big_smile

Vet inte riktigt hur man ska förklara detta men jag försöker och hoppas på att någon kan hjälpa!
Det är såhär att mina blinkers hänger ihop med bältesvarnaren, fast bältet är i så blinkar ändå den här bältesvarnaren?, och bara när den blinkar så fungerar blinkersen på bilen, men nu har den slutat att varna så nu har jag ingen blinkers?, och så är höger positionslykta trasig? den fungerar inte. Sen går säkringen längst bort nr 22? hela tiden? , aja hoppas att någon förstår och kan hjälpa mig. Kan även tillägna att jag inte har några baklysen!!

Volvo 850 "bettan" (1994)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
19 april 2011 · 17 485 Inlägg

nikke3D skrev:
Hej! big_smile

Vet inte riktigt hur man ska förklara detta men jag försöker och hoppas på att någon kan hjälpa!
Det är såhär att mina blinkers hänger ihop med bältesvarnaren, fast bältet är i så blinkar ändå den här bältesvarnaren?, och bara när den blinkar så fungerar blinkersen på bilen, men nu har den slutat att varna så nu har jag ingen blinkers?, och så är höger positionslykta trasig? den fungerar inte. Sen går säkringen längst bort nr 22? hela tiden? , aja hoppas att någon förstår och kan hjälpa mig. Kan även tillägna att jag inte har några baklysen!!

Nr. 22 är Höger parkljus fram å bak. Bel bilbälteslås. Bel. mittfack mellan stolar.

Det sitter en kontakt i hållaren för bilbältet. Ryck ur sladden så ska det sluta blinka.
Det är väl blinkreläet som börjar ge sig.

Mvh
Alexander

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
nikke3D
19 april 2011 · 54 Inlägg

Jaha tack för så snabbt svar:) ska testa detta i morgon!

Volvo 850 "bettan" (1994)
volvo740mannen Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
24 april 2011 · 695 Inlägg

kollat jordpunkten vid blinkersen i motorrummet?

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:
Volvo S70 "ArtiskGRÖN" (1997)
Volvo V70 "Classic" (2008)
nikke3D
26 april 2011 · 54 Inlägg

Njea, det sitter 2 kablar in i jordpukterna på höger sida i motorutrymmet och på andra sidan sitter det 4 st? någon som vet hur det ska sitta?

Volvo 850 "bettan" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang