Hejsan! Har ett litet problem. Var och köpte en Volvo 740 Turbo -88 som han hade klipp elsystemet ut till motorn. Och nu måste jag skaffa nytt och undrar då från vilken bil man kan ta ifrån om man har en Motronic box eller en jetronic box???
Och vad är där för skillnad på dessa?? ..
Hoppas ni kan svara mig på dessa frågor för har stora problem..
bästa tipset är att ta ett komplett system från en 945 96-98 kolla så det är dom nya kontakterna
när jag skriver komplett så menar jag rubbet det kanske låter svårt men är fruktansvärt lätt elsystem att montera givetvis ser du till att montera 940 brädan samtidigt då all el sitter där då är det enbart elen i skuffen som måste pillas lite dock väldigt enkelt då färgerna är samma på en 88 och en 98
bästa tipset är att ta ett komplett system från en 945 96-98 kolla så det är dom nya kontakterna
när jag skriver komplett så menar jag rubbet det kanske låter svårt men är fruktansvärt lätt elsystem att montera givetvis ser du till att montera 940 brädan samtidigt då all el sitter där då är det enbart elen i skuffen som måste pillas lite dock väldigt enkelt då färgerna är samma på en 88 och en 98
Tack så mycket men hur gör man med Lambdasonden då eftersom här inte är någon på denna årsmodell??? Och det är på 940:n =S