5014
Sök

Rare line & Frontline ? Är alla 4 RCA kablar? Behöver verkligen hjälp, problem under 2 veckors tid.

467 Inlägg
26 april 2011
Trådstartare
Jag ska nu beskriva mitt stora problem som jag haft i veckor, är måttligt trött på det, så ta er gärna tid att läsa för många av er har säkert lösningen.

Jag köpte en stereo med 2 röda 2 vita kablar ( 2 frontline och 2 rare line) tror jag dom hette.

Fråga 1: Kan man koppla slutstegets RCA kablar på både frontline och rareline ? Snälla säg det inte spelar någon roll.

För problemet jag har är att jag inte har tillräckligt med utgångar, då jag har volvos stora ljudpaket så har jag köpt en adapter som kräver 4 RCA utgångar ( 2 vita 2 röda) Jaha tänkte jag då jag trodde det inte vart skillnad på rareline & frontline utan trodde alla var RCA kablar... eftersom adaptern tar upp alla 4 utgångar ( 2 röda 2 vita) så tänkte jag att jag köper en RCA split så jag kan koppla in mitt slutstegs RCA kablar.

Är det så att man inte kan koppla adaptern och eller slutsteget på både fronline och rareline så har jag ett fetingproblem och saknar x antal ingångar på min stereo.

SNÄLLA HJÄLP MIG, förstår ni inte min text ställ gärna frågor.Tack så hemskt mycket

3 187 Inlägg
26 april 2011
marcussomfan skrev:
Jag ska nu beskriva mitt stora problem som jag haft i veckor, är måttligt trött på det, så ta er gärna tid att läsa för många av er har säkert lösningen.

Jag köpte en stereo med 2 röda 2 vita kablar ( 2 frontline och 2 rare line) tror jag dom hette.

Fråga 1: Kan man koppla slutstegets RCA kablar på både frontline och rareline ? Snälla säg det inte spelar någon roll.

För problemet jag har är att jag inte har tillräckligt med utgångar, då jag har volvos stora ljudpaket så har jag köpt en adapter som kräver 4 RCA utgångar ( 2 vita 2 röda) Jaha tänkte jag då jag trodde det inte vart skillnad på rareline & frontline utan trodde alla var RCA kablar... eftersom adaptern tar upp alla 4 utgångar ( 2 röda 2 vita) så tänkte jag att jag köper en RCA split så jag kan koppla in mitt slutstegs RCA kablar.

Är det så att man inte kan koppla adaptern och eller slutsteget på både fronline och rareline så har jag ett fetingproblem och saknar x antal ingångar på min stereo.

SNÄLLA HJÄLP MIG, förstår ni inte min text ställ gärna frågor.Tack så hemskt mycket

hur många lågnivå kablar har? hur många steg har du?

467 Inlägg
26 april 2011
Trådstartare
Jag har ett slutsteg  = 1 röd 1 vit ( 2 )
Adaptern tar  = 2 röd 2 vit  ( 4 )

Så alltså 6.

" Lågnivå-ingång: Aux/Av-in (3.5mm på frontpanelen)
Lågnivå-utgång: Ja (dubbel lågnivåutgång 4xRCA (4 volt))  "

Så står det på stereospecifikationer om det hjälper

3 187 Inlägg
26 april 2011
marcussomfan skrev:
Jag har ett slutsteg  = 1 röd 1 vit ( 2 )
Adaptern tar  = 2 röd 2 vit  ( 4 )

Så alltså 6.

" Lågnivå-ingång: Aux/Av-in (3.5mm på frontpanelen)
Lågnivå-utgång: Ja (dubbel lågnivåutgång 4xRCA (4 volt))  "

Så står det på stereospecifikationer om det hjälper

adaptern går sedan till original högtalarna i bilen eller?

edit: vad driver du på steget? bas eller?
Senast redigerat av big-jepp (26 april 2011)

467 Inlägg
26 april 2011
Trådstartare
Adaptern går till orginalhögtalare precis smile

: driver en bas med steget. Steget är ett monoblock.

Tack för du försöker hjälpa mig !!!

3 187 Inlägg
26 april 2011
marcussomfan skrev:
Adaptern går till orginalhögtalare precis smile

: driver en bas med steget. Steget är ett monoblock.

Tack för du försöker hjälpa mig !!!

kär en y splitt hane ===> två honor, dessa kopplar du till adaptern sen kör du basteget på de resterande två. kör adaptern på front och bas på rear.

467 Inlägg
26 april 2011
Trådstartare
Ska testa det imorgon !
Vad menas med hane ?

3 187 Inlägg
26 april 2011
marcussomfan skrev:
Ska testa det imorgon !
Vad menas med hane ?

hanen är den kontakten med en pigg i mitten och honan e den med ett hål i mitten wink (kan missförstås)

467 Inlägg
26 april 2011
Trådstartare
Hehe, så med andra ord adaptern ska kopplas på fronlinen och även Y splittas.

Och basen ( eller ja slutstegs kablarna ) kopplas som vanligt på rare!?

Är det så så verkar jag förstått och bugar och bockar :p

3 187 Inlägg
26 april 2011
marcussomfan skrev:
Hehe, så med andra ord adaptern ska kopplas på fronlinen och även Y splittas.

Och basen ( eller ja slutstegs kablarna ) kopplas som vanligt på rare!?

Är det så så verkar jag förstått och bugar och bockar :p

du splittar signalen från stereon med dessa kablar

http://blekingebilradio.se/product.html … ory_id=243
de kopplar dessa kablar på front och sedan till adaptern så ska de fungera bra!

Sök