26 april 2011
Trådstartare
Jag ska nu beskriva mitt stora problem som jag haft i veckor, är måttligt trött på det, så ta er gärna tid att läsa för många av er har säkert lösningen.
Jag köpte en stereo med 2 röda 2 vita kablar ( 2 frontline och 2 rare line) tror jag dom hette.
Fråga 1: Kan man koppla slutstegets RCA kablar på både frontline och rareline ? Snälla säg det inte spelar någon roll.
För problemet jag har är att jag inte har tillräckligt med utgångar, då jag har volvos stora ljudpaket så har jag köpt en adapter som kräver 4 RCA utgångar ( 2 vita 2 röda) Jaha tänkte jag då jag trodde det inte vart skillnad på rareline & frontline utan trodde alla var RCA kablar... eftersom adaptern tar upp alla 4 utgångar ( 2 röda 2 vita) så tänkte jag att jag köper en RCA split så jag kan koppla in mitt slutstegs RCA kablar.
Är det så att man inte kan koppla adaptern och eller slutsteget på både fronline och rareline så har jag ett fetingproblem och saknar x antal ingångar på min stereo.
SNÄLLA HJÄLP MIG, förstår ni inte min text ställ gärna frågor.Tack så hemskt mycket