6999
Sök

Ny bil, några råd?

308 Inlägg
26 april 2011
Trådstartare
Hej

Har precis köpt mig en ny bil, och till alla saab älskare, och ni som kan mycket som saab! Hjälp mig lite med tanken om att bygga om bilen min :-)!

Vill helst ha råd som e så billiga/lätta att göra till att börja med, för att sedan lära mig mer och göra mer avancerade styling på bilen.

Uppskattar allt ni säger och tar åt mig av kritiken/råden jag får, ska också göra en blogg som ni kan följa ifall ni har lust!

Här är min bil : http://www.garaget.org/?car=246271

Av det ni råder mig till att göra:
Länka gärna hemsidan där man köper grejerna.
Förklara gärna nackdelar/fördelar med det.
Priset.
Kortfattat om hur man sätter på det/fixar det.
Mellan tummen och pekfingret hur lång tid det tar för en nybörjare.

Jag hoppas att jag lär mig mycket genom detta bygge och att ni står ut med mig och mina misstag big_smile

Tack för att ni orkat läsa och tack för mig!

mvh TexaL

308 Inlägg
27 april 2011
Trådstartare
Det va inte många som va intresserade sad

Hur tror ni det blir om man tonar rutorna med solfilm från biltema? O.o har en rulle hemma o funderar på att tona bakrutorna.

345 Inlägg
27 april 2011
Nej nej och åter nej, inget biltema styling! låt en firma göra det istället då många vet inte hur man tonar rutor till 100%.
Senast redigerat av RoberthR (27 april 2011)

Supra Club Sweden

345 Inlägg
27 april 2011
En dubbel din stereo att börja med kanske?

Supra Club Sweden

1 515 Inlägg
27 april 2011
Börja med Toning av rutor, Nya fälgar och däck, sänkning, nya ut-blås - Då har du iaf kommit en bit på vägen smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

308 Inlägg
27 april 2011
Trådstartare
Audi_powah skrev:
Börja med Toning av rutor, Nya fälgar och däck, sänkning, nya ut-blås - Då har du iaf kommit en bit på vägen smile

vad kostar de att göra allt de där på verkstad :-)? ungefär?

345 Inlägg
27 april 2011
Toning av rutor kan väl gå på 2000:- - 4000:-
Fälgar beror på vilka du ska ha detsamma gäller däck.
Sänkning beror också på vilka men ca pris 5000-10 000 och uppåt

Supra Club Sweden

1 515 Inlägg
27 april 2011
TexaL skrev:
Audi_powah skrev:

vad kostar de att göra allt de där på verkstad :-)? ungefär?

Jaadu, det är beroeénde på vilken verkstad som gör det och vart ifrån man handlar- Men toning här i Södermanland kostar ca 5-6000:- på Sedan bilar. Du kan hitta ett par fina däck och fälgar på blocket för ca 5-10.000:- beroende på skick och fälgar. Ang sänkning så är det en budget-fråga. . du kan endast köpa säknknings fjädrar som kostar ca 2000:- eller ellt helt kit som kan kosta allt ifrån 5-10-15.000:- och sedan tillkommer montering, montering hos firma hostar en hel del. . . kan inte priser, vet bara att det är tusenlappar som drar iväg hmm.
Och sedan ett par utblås kan du köpa för 500:- och bara svettsa dit smile

Detta är ungefärliga priser på vad saker kan komma och kosta, allt är beroeénde på ifall det är nya eller begagna saker samt vem som ska montera allt åt dig, ifall du inte gör det själv smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"

Sök