4320
Sök

Hjälp: Bärbar Dator Med Internet?

7 120 Inlägg
3 januari 2007
Trådstartare
Hej!
Funderar på en bärbar dator som jag ska tänkte ha med mig när jag är ute o reser big_smile

Vad jag tror så ska det finnas ett slags "trådlöst internet" som man sätter in i datan.
hehe, vet inte riktigt om ni fattar?

Hur funkar ett sånt och vad kostar det?

// Sebbe

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
3 januari 2007
Ja det finns trådlöst internet som funkar utomhus o.s.v. Det är som ett kort som du pluggar in i datorn, har dock ingen anning om vad det kostar beror nog helt på vilken återförsäljare det är. Men om du ska ha det när du är ute och reser måste du ju ha ett som funkar utomlands oxå och det har ja ingen anning om vem som säljer. Lär ju kosta en del iaf och det brukar inte vara nån engångsavgift utan du betalar en månadskostnad som oftast brukar baseras på hur mycket du surfar. Återförsäljare som har kort som funkar i sverige som ja kommer på nu är väl: Telia, Telenor, 3. Du kan ju börja att höra med dom om dom kan erbjuda kort som även fungerar utomlands.

7 120 Inlägg
3 januari 2007
Trådstartare
Ska inte ha utomlands iallfall.

Dä ä bare o åk
798 Inlägg
3 januari 2007
Hehe okey då är det ju lugnt bara kolla in vilken återförsäljare som har bästa pris då. Tog väl för givet att du skulle utomlands när du skrev att du skulle ut och resa smile

Smålänning
7 887 Inlägg
3 januari 2007
Om du har en mobiltelefon med bluetooth, så finns det USB anslutna adaptrar. Jag köpte en sån ihop med min SE K700i när jag köpte den för att kunna ladda in bilder till datorn, och musik till mobilen.

Har använt den till att surfa med också! Funkar skitbra! Visst, hastigheten duger ju inte att tanka film med, men väl kolla sin mejl. tror dessutom inte att den kostade mer än typ 200 kr, och det är billigare än korten, dock inte lika snabbt. Dessutom så behöver du ingenting annat än mobilen och adaptern. Tyvärr är det ganska dyrt att syrfa med det, i alla fall med kontantkort, men mejlen går i alla fall bra att kolla.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Sök