Fullflödesdämpare & open air filter -1,9L TDI.

08Jensen Helt vilse
27 april 2011 · 103 Inlägg

Hej på er!

Har skaffat mig ett öppet luftfilter till min diesel. (inte monterat än) Kommer även att införskaffa en fullflödesdämpare i veckan.

Nu till det jag undrar över:
Har läst den klistrade tråden om öppna filter osv nyss, och blev genast ännu mera skeptisk på om jag verkligen ska montera det eller inte. Vet att det inte är bra för luftmassemätarn men man kan väl inte leva livet enligt alla råd?  Nåja, till saken då.. vad händer om jag borrar några små hål i luftburken bara? På ett ställe där det inte bara sugs in varmluft? Är detta idiotiskt? Jag vet inte, det är därför jag vänder mig till er.

Ang avg. systemet:
Någon som har erfarenheter av fullflödesdämpare på diesel? Jag vet att jag aldrig blir av med taxi-ticket från motorn, men jag vet också att jag kan åtminstone göra något åt avgasljudet. Är bara väldigt rädd att det ska börja puttra som en traktor om bilen. ( DET FÅR INTE SKE ) Visslandet får gärna komma fram tydligare, det är bara charmigt smile nåväl, kommer det göra någon skillnad med att bara dra dit en fullflödesdämpare tillsammans med ett open air filter/bonna-borrning i luftburken.

Väldigt tacksam för svar/tips eller kanske rent av tacksam för lite lärosamma råd smile

hare gött allesammans!

ps. kanske bör nämna att jag har dieselkraft också. (KCR-box av annat slag) ds.

octavia RS -03 prylar köpes
Golf 4 rs/r32 "look" frontspoiler tillsalu.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang