Den sämsta bil du ägt problemmässigt?

yoppe
27 april 2011 · 388 Inlägg

Min sämsta var en volvo 480 turbo-91 som jag ägde i 1 år kostade mig 22.000kr i bara delar och på ett år byttes en hel del,förvisso var en del slitdelar men bilen hade gått runt 10k och jag körde knappt 1000mil med den.
Till dess fördel var det dock inte den tråkigaste bil jag ägt utan ganska trevlig när allt funkade.

Senast redigerat av yoppe (27 april 2011)

caromania Forummoderator
27 april 2011 · 9 296 Inlägg

Jag har faktiskt aldrig haft så stora problem med mina bilar om man bortser från rost på de gamla bilarna, en Passat och en Amazon. Ett dörrhandtag gick sönder på 620in jag hade men annars har mina Roverbilar, Toyotor och Hondor gått som klockor i 20 år. Det kanske är för att jag alltid kört som en vettvilling?

Däremot har jag bekanta som brister ut i tårar då de berättar om sina xc/v70, Saabar, Astror och Mercor. Ja, den enda jag känner med en Ford Mondeo brukar se lite sur ut ibland också. Och förresten, brorsan har en Peugeot 406. Han brukar inte säga nåt alls, men hans fru verkar tycka det kostar en hel del att laga den?

Ett elfel på en bekants BMW kostade visst 30.000 också men det ska ju tydligen räknas som ganska billigt enligt de som kan.

Edit. Lite orättvis var jag allt: Min Primera rostade som ett as, fastän den var ganska ny. Den var jag riktigt sur på.

Senast redigerat av caromania (27 april 2011)

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Brådhis * Voff voff *
27 april 2011 · 10 279 Inlägg

Sämsta jag haft var en Renault Megane II kombi -04! Den gjorde inget annat än krånglade!

Har även haft en Volvo S70 2,5T -99 som måste ha varit tidernas måndagsexemplar! Jag har haft en del x70 och 850 både innan och efter och ingen annan har ens varit i närheten av den mängd delar som byttes ut på den där S70:in...

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Brådhis * Voff voff *
27 april 2011 · 10 279 Inlägg

yoppe skrev:
Min sämsta var en volvo 480 turbo-91 som jag ägde i 1 år kostade mig 22.000kr i bara delar och på ett år byttes en hel del,förvisso var en del slitdelar men bilen hade gått runt 10k och jag körde knappt 1000mil med den.
Till dess fördel var det dock inte den tråkigaste bil jag ägt utan ganska trevlig när allt funkade.

Inte prata illa om 480... yikes wink




<------------------ big_smile

//Brådhis

Senast redigerat av Brådhis (27 april 2011)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Danne_nkpg Lastbilschaufför
27 april 2011 · 257 Inlägg

S6:an tongue

Har bytt delar för massor av pengar bara för att få den att fungera tongue
Var "bara" ett vattenläckage på den enligt förra ägaren tongue

//Danne

Senast redigerat av Danne_nkpg (27 april 2011)

Four Rings To Rule Them All
Dirq
27 april 2011 · 305 Inlägg

Vår sämsta bil var våran förra Saab 900 2,0T-96
Det var mycket krongel med handbromsen varje besiktning och acc:n funkade inte.
Sen rasade motorn(vevlagerras), stod i 3månader väntade på ny motor.
Med ny motor så rasade turbon efter 2veckor. Sen gick det en hel månad innan kopplingen pajjade också.

Man var inte glad på bilen då men så fort den fungerade igen var man som nyförälskad.
Såldes då på stränga order av sambon för att ge plats för 9-5:an vi har nu.

Skulle jag ha pengar och möjlighet skulle jag nog köpa tillbaka den dock, det var något vist med den bilen och det såg tuffare ut än våran 9-5:a.

Saab 9-5 2,3ltt "Banbilen" (1998)
Sheba Certifierad besserwisser
27 april 2011 · 308 Inlägg

Jag har inte ägt någon bil som gett mig något större krångel. Köpte dock en 4-dörrars Golf II till min mor. Allt fungerade i den, den var rostfri och gick som en klocka under två månader. Sen bara tvärdog den och gick riktigt ojämnt och konstigt, när den väl ville starta. Efter två olika verkstadsbesök och bytta reservdelar för en mindre förmögenhet så sålde vi bilen och berättade tydligt för den nya ägaren vad för typ av fel bilen hade och allt vi hade gjort. "Äh, fan, det ska jag nog kunna fixa!" var svaret. Några månader efter det skrotades den.

Tänk vad tråkig bilvärlden hade varit om alla gillade samma bilar.
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
27 april 2011 · 1 948 Inlägg

Eclipse GS -92.

Gick igenom 3 styrboxar, varav en varade i ca 6 timmar. Och massa problem med lager o bromsar och motor. Allt avlöste varandra så länge och enda sättet att bli av med problemen var att sälja den. Nu lär den dock vara skrotad big_smile

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Rinnegan Malleus Malificarum
28 april 2011 · 2 401 Inlägg

BMW 525i 95'a.

Dock så ligger min nuvarande Buick inte långt efter, men dock mest pga Murhpy's Lag.

Krökta stötstänger, tändningssystem som la utav helt pga tillverkningsfel, två förgasare som bara inte ville fungera alls, 2 kolvar, ett motorblock pga cylinderras och nu ett par kolvar till. Allt detta inom en månad.

Som tur är så kommer nästa block att kollas med ultraljud, betongfyllas en del och köra med smidda kolvar och hela köret. Inte fan ska det rasa nu.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Volvofarfar
28 april 2011 · 1 312 Inlägg

Luftkyld VW-Transporter! 1983a vilken jävla skit!!
Kall på vinter? JAAAAAAAAAA!!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.
666_Beast
28 april 2011 · 1 863 Inlägg

Peugeot 206, köptes spritt ny 2002. På ett halvår så hade jag bytt bärarmarna 4 ggr och bromsarna fick bytas ut pga skrikanden så fort man bara nuddade bromspedalen. Ledsnade och bytte in den till slut.

Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke.
Woolf
28 april 2011 · 41 Inlägg

Min Calibra har inte krånglat så när som på snustorr (och förmodligen aldrig utbytt) toppackning. Kan nog tacka min stora V6a för hållbarheten och stabiliteten i motorn :-).

Hur som, har en bekant som äger en 200sx som inte haft annat än problem med den. Inget motormässigt funkar någonsin. Lagas något har något annat gått söder direkt. Chassimässigt har det också varit en del problem. Vet dock att den stackars 200an har rullat ett antal mil med rallysugna killar bakom ratten, så det kan ju vara en av orsakerna.

Vikitgt när man köper liknande bilar begagnat är att man tänker på vem som har kört den tidigare och hur, om man inte vill råka ut för tråkigheter :-).

Bompeman
28 april 2011 · 679 Inlägg

min golf2 utan tvekan, gjorde inget annat än krångla

heltsonika Rebel with a cause
28 april 2011 · 224 Inlägg

Mina två första Toyotor rostade bort så man kan väl säga att problemen försvann av sig själv... wink

Nybergrobin
28 april 2011 · 2 380 Inlägg

Audi 80 1,8 är det sämsta jag haft.

Växellåda, båda bakhjulslagerna två gånger, länkarmarna, drivknut vänster, 2 toppackningsras, och nu bärjar fjädrarna fram att ge upp.


Edit: Bör tillägga att jag kört den 4000mil

Senast redigerat av Nybergrobin (28 april 2011)

RD_87 Skrotsamlare
28 april 2011 · 4 031 Inlägg

Volvo 440 -90, den enda bil jag haft som har strulat utan egentlig anledning. Möjligen en 745 -91, var inte mycket rätt med den heller. Bästa bilarna var en Amazon -70 & En BMW E23.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Rock-Star
28 april 2011 · 2 982 Inlägg

666_Beast skrev:
Peugeot 206, köptes spritt ny 2002. På ett halvår så hade jag bytt bärarmarna 4 ggr och bromsarna fick bytas ut pga skrikanden så fort man bara nuddade bromspedalen. Ledsnade och bytte in den till slut.

hehe vad förväntar man sig av en Pegga............

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang