Montera diskanter

Datagjord
1 oktober 2007 · 62 Inlägg

Har fått lite paket idag och funderar på monteringen utav de nya diskanterna till framsystemet. Är det limma plast mot plast med i stort sett vilket hobbylim som helst som gäller eller krävs mer avancerad montering och isåfall vad skulle detta vara?

btw, det är DLS T25 diskanter om någon är nyfiken.

eriksson87
1 oktober 2007 · 590 Inlägg

smältlim funkar utmärkt=)

Datagjord
1 oktober 2007 · 62 Inlägg

Har tyvärr inget riktgit smältlim här och nu, undrar därför om det går bra med vanligt hobbylim eller vad man ska säga, såna där tuber där det brukar stå nåt i stil med funkar för trä, plast, tyger mm...
Eller om jag borde skaffa nåt ordentligare och isåfall vad? Var gärna grundliga i beskrivning då jag är rätt ny med lim.

Jolle87
1 oktober 2007 · 1 585 Inlägg

Går nog utmärkt med hobby lim:) brukar funka till allt och diskanten väger ju inte precis mycket iheller så. Skulle dom lossna får du ju testa nått starkare.

Datagjord
1 oktober 2007 · 62 Inlägg

Får nog bli till att prova med det då, vill ju ha igång det helst nu med en gång.
Det verkar ju inte som att någon storprotesterar i alla fall.

trollfar1
1 oktober 2007 · 107 Inlägg

Dubbelhäftande tejp går ju också, fast dock inte lika snyggt kanske..

klimpan
1 oktober 2007 · 2 600 Inlägg

jag ha satt minna me caborgband eller hur det stavas tongue det funka bättre än dubbelhäfftande tejp.

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
jonash SM-Guld Billjud 2007&08
1 oktober 2007 · 2 353 Inlägg

Datagjord skrev:
Har tyvärr inget riktgit smältlim här och nu, undrar därför om det går bra med vanligt hobbylim eller vad man ska säga, såna där tuber där det brukar stå nåt i stil med funkar för trä, plast, tyger mm...
Eller om jag borde skaffa nåt ordentligare och isåfall vad? Var gärna grundliga i beskrivning då jag är rätt ny med lim.

Smältlim är inte att föredra, dels för det har kass vidhäftningsförmåga på bilplast, dels för det har ingen bra motstånd mot värme, dvs sätter du dem i A-stolpen så kan jag garantera de kommer ramla ned en varm dag...

Så ta nåt annat. Karlssons klister är bättre, vill du det skall sitta REJÄLT kan du ju ta PL400...men då får du det svårare när du skall ta bort det.

mvh Jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
M1Get
1 oktober 2007 · 360 Inlägg

Epoxylim eller vad det heter är ju rätt starkt de med smile

twin_cam Smålänning
1 oktober 2007 · 7 877 Inlägg

Dubelhäftande tejp tongue

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
TT-Avant
1 oktober 2007 · 6 851 Inlägg

Skall det vara smältlim så skall det vara den som är för plast, inte unniversal smältlim.
Har den själv till ganska många saker och den funkar väldigt bra. Se bara till att smältlims pistolen blir riktigt varm innan du pressar ut limmet.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Mr_Gear Biltokig
1 oktober 2007 · 870 Inlägg

twin_cam skrev:
Dubelhäftande tejp tongue

eller tuggummi hörru wink

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.
Saab 900S "Aero" (1991)
Fellow
28 april 2011 · 1 581 Inlägg

Butyltejp is the shit att fästa diskanter med! Sitter utav helvete men går att få bort om man bänder och värmer:)

Senast redigerat av Fellow (28 april 2011)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang