Vad är det med kombi o familjebilar???

Aerodynamik ...
2 januari 2007 · 7 120 Inlägg

Norsken skrev:
Fördelen med kombi är ju att man kan lasta in barnvagnen samt massa mat kassar osv.

Matkassar får man lätt in i en vanlig sedan, men men.

TT-Avant
2 januari 2007 · 6 851 Inlägg

mrcelica skrev:

THEBADGUY skrev:

Emiliano skrev:
En enkel lösning är ju.. att INTE skaffa barn!big_smile

hehe den lösningen låter inte så dålig big_smile

Och på köpet får kvinnan behålla sin sexiga figur i stället för att bli ett cellulitfetto med hängpattar och bristningar överallt... tongue

Nu vet jag inte va du har för smak på tjejer, men kan säga det att min sambo har inget av det där, trotts barn.
Att tjejer skulle bli feta, få celluliter, hängpatt m.m. behöver inte vara sant.

Sen så som någon annan skrev, att få in barnvagn,resesäng, ombyte till barn och egen packning och hund i en sedan är inte lätt.
Trotts större sedan, 9000 CD, skulle det ovanstående inte gå in.
Trotts att mina/våra bilar är ganska stora kombis (Audi 100avant och S6 avant) känns det som en större bil skulle behövas om man skall ivåg över bara en natt, då skall man inte snacka om när man vill iväg en vecka..

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
HardcoreHunny Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
2 januari 2007 · 605 Inlägg

mrcelica skrev:

THEBADGUY skrev:

Emiliano skrev:
En enkel lösning är ju.. att INTE skaffa barn!big_smile

hehe den lösningen låter inte så dålig big_smile

Och på köpet får kvinnan behålla sin sexiga figur i stället för att bli ett cellulitfetto med hängpattar och bristningar överallt... tongue

Då antar jag att du/ni har barn MrCelica! E det inte lite stökigt med så liten bil då? *bara nyfiken*

Å när det gäller mig å min sambo så har jag en liten Miata å han har den stora kombin, A4.
Å jag ser inget bekymmer i det, mer än att jag själv e tok sugen på en större bil då A4:an inte riktigt räcker till för en heldags shopping...sad...
En A6:a skulle varit super nice!smile
Men visst e jag på stor shopping humör så kan han trolla fram en Volvo 960 oxå, å den slukar så gott som allt!
Fast visst, Miatan e rolig då det svänger, Audin har en komfort som jag e tok kär i å 960:in är en underbar laståsna! Alla har de ngt! smile

Å ja, jag anser att Audi A4 är snyggast som kombi! Men det e ju en ytterst personlig åsikt!

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!
ghost_boy83 CREW
2 januari 2007 · 2 594 Inlägg

Varför inte ha båda två ? en som man lastar i och en sportbil

alxalx fresh'n'clean
2 januari 2007 · 147 Inlägg

ghost_boy83 skrev:
Varför inte ha båda två ? en som man lastar i och en sportbil

för att pengar inte växer på träd?

"Svenskt uppslagsord
sport|bil [²sp'år_t:bi:l Uttal] -bilen -bilar subst.
liten snabb bil (för nöjeskörning)"
ghost_boy83 CREW
2 januari 2007 · 2 594 Inlägg

alxalx skrev:

ghost_boy83 skrev:
Varför inte ha båda två ? en som man lastar i och en sportbil

för att pengar inte växer på träd?

ne men det finns ju lån det tar ju alla nu för tiden,

Wicca
2 januari 2007 · 886 Inlägg

själv så börjar man ju sitt bilägande med en stor kombi big_smile. perfekt när man är musiker förvisso, bara att slänga in hela bandet plus instrument o skit o köra...

Bancivic på låg budget:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p4237504
Min bilrelaterade facebooksida(Videos, bilder, tröjtryck m.m.):
https://www.facebook.com/TheSwedishPetrolhead
Founder
2 januari 2007 · 1 414 Inlägg

Jo det har ju disskuterats lite fram o tillbaka här i tråden sen jag slängde upp den för väldigt länge sedan, intressant minst sagt o en sak har jag kommit fram till, det blir fortfarande ingen kombi för min del även då när vi får barn... närmaste bilen som vi skaffar oss är nog en cabbe i så fall big_smile

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se
Goffen Administratör
2 januari 2007 · 2 974 Inlägg

Founder skrev:
Jo det har ju disskuterats lite fram o tillbaka här i tråden sen jag slängde upp den för väldigt länge sedan, intressant minst sagt o en sak har jag kommit fram till, det blir fortfarande ingen kombi för min del även då när vi får barn... närmaste bilen som vi skaffar oss är nog en cabbe i så fall big_smile

Låter som att du har ett val smile När frugan din är på tjocken ändrar sig en hel del.

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 januari 2007 · 2 258 Inlägg

Hahaha! Här kommer förklaringen till varför kvinnor vill ha en kombi när killarna vill behålla stylingbilen! smile

När man har småbarn drömmer man om en kombi, eller allra helst en bil där man bara kör vagnen rakt in utan att ens fälla den eller lyfta.
Varför då?

Jo, ni grabbar har ALDRIG försökt lyfta en barnvagn när ni haft foglossning efter en graviditet och dessutom har mjölksprända tuttar som gör så ont att man nästan tuppar av om man tar i det minsta!!! wink

Skämt åsido, men kvinnor och män gör ofta saker på lite olika sätt.
Som här gjorde jag oftast ärenden ensam med vår bebis när gubben jobbade, och skulle man då till tre-fyra olika ställen och på varje plats baxa i och ur vagnen och barnet och dessutom MONTERA ihop och isär barnvagnen förvandlades denna snart till ett barnvagnshelvete och allt tog bara hur lång tid som helst.

Jodå, vi klämde in vagnen i vår tvådörrars Honda Civic från -88 några gånger, men det är varken kul eller bra att plocka av och på hjulen på vagnen varenda gång, förr eller senare missar man att låsa hjulen och tappar dem någonstans!!! *egen erfarenhet*
Och cab - japp, har du tur får du in alla vagnens delar i skuffen... smile
Jag tycker ni är tjuriga, kombibilar är snygga! smile En del i alla fall... smile
Och man kan ju ha flera bilar... smile

Men är ni med era kvinnfolk och sköter barnvagnsmonteringen alternativt håller bebisen lugn medan hon fixar vagnen får ni säkert behålla era stylade åk... smile

Med glimten i ögat // Ellen wink

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 januari 2007 · 2 258 Inlägg

Kom just på att vi har en liten detalj till som styr valet av bil: 80 kilo hanhund är SÅ KRÅNGLIGT att ha inne i bilen, han vänder på sig och hela baksätet är fyllt, han kör upp huvudet i taket, han vrider sig och petar ur växlarna...
För att inte tala om hur det skulle sluta om något händer när vi är ute och åker. Hunden ska vara bakom galler i skuffen! smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
Mattel
3 januari 2007 ·

He he jag tyckte bara det var en god chans att testa något manligt när det började tjatas om kombi hemma!! Så nu kör man magnum och 22or annat godis har ju som sagt varit tvunget att läggas på

robininfOCUS Med lem
3 januari 2007 · 768 Inlägg

Evildream skrev:
Man kanske har tänkt skaffa hund. Då är det finnt med en kombi..

Beror på hur stor hunden är! smile

Singel! Stöt på mig, jag är elektriker!
Volkswagen 1200 Typ 1 "Bubblan" (1960)
Volkswagen Golf Variant "Goffe" (2004)
Volvo 242L "Våfflan" (1976)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang