5760
Sök

Montering av registreringsskylt

Trummis
404 Inlägg
28 april 2011
Trådstartare
Tjenare. Har en V70 från 2001 med de gamla registreringsskyltarna, och tänkte byta till de nya fräshare smile

Beställer skyltarna från VV, ska man då köpa den här? http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t … lthallare2

Nu till frågan, hur tar jag av de gamla och monterar de nya? Läst lite olika poster här på forumet, men jag har inte fått en så bra beskrivning som jag letar efter. Har mer läst "riv ner skylten och sätt på den nya". Men jag är verkligen ingen bilmekaniker på långa vägar, och vill helst inte råka göra sönder något viktigt tongue

Så om någon kanske kunde ge mig en mer exakt beskrivning av monteringen så vore det toppen! Gärna bilder! En video vore ju perfekt, men det är nog lite mycket begärt smile

MVH naikon

Forummoderator
18 530 Inlägg
28 april 2011
Ursäkta om jag är lite frän i tonen nu men: Demontera de gamla genom att bända loss plåten först och sedan demontera de skruvar du ser som håller skylthållaren. Nu har du X antal skruvhål i fronten. Passar den nya i dessa hål? Behöver du borra nya? Tag ställning till detta!

Se min 300C. Jag beställde bilen utan framskylt och köpte en (olaglig) klisterdekal som skylt istället när jag kom hem. Inga skruvhål...

Transportstyrelsen har 2 varianter att beställa. Med eller utan EU-symbol. Detta måste du taga i beaktning när du köper en ny hållare. De har olika längd.

Var inte rädd för att skruva bort hållaren. Bara att skruva dit igen om du är osäker.

Mvh
Alexander

Sök