Ska lite längre fram försöka mig på att bygga om bränslesystemet i bilen, Såg då att H2M har två olika sorters stålomspunnen bränsleslang! Budget och icke budget.
Budget är ju ca 100kr billigare men är det värt att köpa den billigare eller är det bara skit?
Hade jag varit du Strandberg hade jag satsat på den med bättre kvalitet, det är väll till DRFT bilen?? Jag tycker mest det känns tryggare med kvalitet när det gäller soppa systemet och sådan för rätt som det är så står du där och antingen pissar bilen soppa eller vägrar starta Bara min åsikt
Nu fattar jag inte? jag hittar bara 1 alternativ på stålomspunnen slang hos h2m det andra är ju alu rör :S Men iaf jag köpte kopplingar och slang därifrån som du såg en bit in på min projekttråd, riktigt bra grejer inget o klaga på!! Däremot har biltema också stålomspunnen slang vilket bara är sytrådar ( SKITTTTTTT ) Men jag personligen ångrar att jag köpte stålomspunnen slang, för det första är de dyrt de andra är att det repar så förbannat om de skaver emot nån stans o de tredje är att det är inget kul att kränga på denna slang på kopplingarna! Så vill du ha ett gott råd från nån som vart i samma sits så skulle jag åka till en "slangfirma" och pressa vanlig bensinslang för det gör jag nu o skippar de stålomspunna! Obs tänk på att om du åker o pressar så se till att du får samma storlek på koplingen som slangen typ 10mm invändigt i slang o 10mm invändigt i kopplingen. det brukar man inte få annars om du inte säger till.
Visst de e snyggt men det blir de av svart slang o chromade kopplingar också spara pengarna istället!
Hade jag varit du Strandberg hade jag satsat på den med bättre kvalitet, det är väll till DRFT bilen?? Jag tycker mest det känns tryggare med kvalitet när det gäller soppa systemet och sådan för rätt som det är så står du där och antingen pissar bilen soppa eller vägrar starta Bara min åsikt
Lycka till MVH VAnd3rsson
Exakt skall det vara till den! Jo är inne på det jag också, men man vet ju inte det kanske inte är nån skillnad!