3541
Sök

Orginal skärmbreddare golf 3 limmas med?

180 Inlägg
28 april 2011
Trådstartare
Tjolahopp!

Nu ska Project Bulldog utrustas med skärmbreddare, dessa är av orginalmodell från VR6an, har kapat lite i bakskärmarna så har inte så mycket att limma i undertill, vad skulle ni ha använt för fastsättningen av dessa?

Mvh

Vem hinner bromsa för fartkameror när det finns långa raksträckor

Fri fart för ett fritt folk!
14 724 Inlägg
28 april 2011
limma med terostat 9220 på kanten bara..men vill du ta bort dom och köra utan breddare så hoppa mitt tips för limmet sitter satan och går inte att få bort från lacken utan att lacka om smile

Kör fort så hinner inget hända...

180 Inlägg
28 april 2011
Trådstartare
Dom ska sitta fast smile

Vart inhandlas detta lim då? Det är inget som är så starkt att det smälter plast en del lim är ju inte gjorda för plast smile

Fri fart för ett fritt folk!
14 724 Inlägg
28 april 2011
Thunderstruck skrev:
Dom ska sitta fast smile

Vart inhandlas detta lim då? Det är inget som är så starkt att det smälter plast en del lim är ju inte gjorda för plast smile

det är ett karosseri lim som inte behöver någon speciell behandlig och blandning osv

har limmat mängder med kjolpaket med detta limmet när jag jobbade på en bilackering
och det sitter riktigt bra dock bör man maskera ganska noga runt omkring så man inte får detta lim där man ej vill ha det..då det sätter sig sjukt bra

enda man möjligen bör göra är att tvätta rent från vax och sånt innan man limmar
t-doja tex

limmet finns på mekonomen men är ganska dyrt där så kolla runt lite efter andra ställen oxå

många tycker att pl400 och pl600 ska vara så bra men jag tycker att dom inte sitter fast som dom borde

fördelen med terostat 9220 är att det är VÄLDIGT flexibelt så saker kan röra sig utan att släppa eller spricka

en rolig grej var när jag pratade med min gamla chef han hade limmat sin 855vinge med detta lim härom dagen hade någon varit på vingen men vingen sitter fortfarande kvar fast den ej satt skruvad eller något smile)
dock lite sneare nu =/

Kör fort så hinner inget hända...

180 Inlägg
28 april 2011
Trådstartare
hata klåfingriga personer smile

Kollade på mekonomen och dom ska ha 289 för en patron, låter ganska överkomligt, har du något sätt att rekommendera för att sätta fast grejerna under härdning av limmet?

679 Inlägg
28 april 2011
pl400 är överlägset wink

LillNaisarn
28 april 2011
annars är sikaflex 252 kanon till detta smile

180 Inlägg
28 april 2011
Trådstartare
ja det lutar väl åt antingen terostat eller sikaflex, har läst lite för mycket skit om PL för att lite på det till hundra procent, och att lita på något kan jag betala lite extra för

hellaflush!
1 266 Inlägg
28 april 2011
glöm inte limma ordentligt i skarven undertill på skärmen, så det inte tränger in vatten o lägger sig där o börjar rosta. Som det gör org.

180 Inlägg
28 april 2011
Trådstartare
funderar på att lägga nån form av massa på insidan för att täta till eventuella springor, men tack för tipset smile

hellaflush!
1 266 Inlägg
28 april 2011
gör det! Hopplöst annars smile

Sök