4145
Sök

Saab 9-3 Förstärka/byta wastegateklocka (T25)

2 788 Inlägg
14 april 2011
Trådstartare
Hej!

För ett tag chippade jag min Saab 9-3 och det visar sig att wastegateklockan inte riktigt vill hänga med när man trycker på ordentligt, svajande laddtryck och bilen går lite hackigt. Bilen är en LTT 154 hk i grunden med T25-turbo.

Funderat på att byta fjäder i klockan men det verkar lite krångligt, är det någon som har gett sig på detta?

Var kan man annars få tag i en bättre wastegate-klocka?

Fungerar ju med en klocka från en B204R men de verkar dessvärre inte växa på träd, skrotarna verkar inte heller ha överskott av wastegate-klockor precis...

Mvh

930 Inlägg
14 april 2011

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

2 788 Inlägg
15 april 2011
Trådstartare
Kamulen skrev:
www.speedparts.se
www.maptun.se

dem bör ha!

Kollade speedparts innan och även maptun nu men de verkar bara gå att få tag i till t7-motorn? hmm

5 710 Inlägg
15 april 2011
Ellerså hänger man på en extra fjäder utanpå originalet. Inte lika snyggt men fungerar bra. Tänk på att man måste ta hänsyn till ökat grundladd i programvaran.
= går du över originalets 0.40 (0.45?) t.ex med en Forge klocka som ger 0.6 = byte/anpassning av program.

MVH Jonas
..............

930 Inlägg
15 april 2011

2 788 Inlägg
21 april 2011
Trådstartare

Behöver man vidta någon mer åtgärd med den dosan om man har chippat bilen? smile

5 710 Inlägg
21 april 2011
_Fredrik skrev:

Behöver man vidta någon mer åtgärd med den dosan om man har chippat bilen? smile

Läs mitt inlägg igen.....

MVH Jonas
..............

2 788 Inlägg
21 april 2011
Trådstartare
jonTe skrev:
_Fredrik skrev:

Läs mitt inlägg igen.....

Missad det, tack så hemskt mycket! smile

930 Inlägg
22 april 2011
Varför ska man göra nått halvdant? köp en annan wg istället.

2 788 Inlägg
29 april 2011
Trådstartare
Nu har jag införskaffat en ny wastegateklocka från Forge och jag undrar om man kan återanvända armen på den gamla wastegateklockan? Den gamla ser ut att vara nitad ihop eller liknande och går inte att skruva isär.

Någon som vet? smile

Sök