3105
Sök

Hur sitter olje returen fast på b230ft? + lite enkla medel för att den ska gå bättre.

140 Inlägg
30 april 2011
Trådstartare
tänkte byta turbo på min 945 FTT -93a När jag plockade bort turbon upptäckte jag att oljereturen in till motorblocket gick att vicka på.
Någon föregående ägare hade satt fast oljereturen med massa silikon eller liknande gummiaktigt material.

Så hur ska jag sätta fast returen igen på motorn??

har försökt söka lite på internet men har inte fått fram något.

sedan tänkte jag höra om man ska slipa ner original grenröret så T3 flänsen passar eller om man skaffar ett extraktor ?

själva motorn är väl original,
steg 1 chip enligt förra ägaren.
3" utan katt men med 2st ljuddämpare (även downpipen kommer bli 3" från nya turbon sen.

hur mycket måste man byta om man vill försöka komma upp i ca 300hk? det är där någonstans original motorn håller vad jag läst mej till på andra trådar.

1 008 Inlägg
30 april 2011
Returen sitter enbart nedstoppad i hålet, som tätas av en gummiring, så den ska gå att röra på om röret inte sitter fastskruvat på turbon.
Det kan ju hända att förra ägaren inte orkade byta tätningen och tattartätade..väldigt vanligt med läckage därifrån.

140 Inlägg
1 maj 2011
Trådstartare
aha okey:P där ser man. men kan den inte åka ur igen då?? satt ett rör, sen en slang och sen ett rör från turbon tongue

Sök