3929
Sök

Hjälp om SU förgasare, behöver ALL hjälp jag kan få om info och de olika modeller?

90 Inlägg
1 maj 2011
Trådstartare
Som sagt så behöver jag hjälp om SU förgasare.
Vad heter de olika och hur ser man att de är dom SU de är?
Finns de någon som ha bild och gärna mycket info om SU ?
Vore riktigt tacksam för ALL info och sånt jag kan få.
/anders
Senast redigerat av _volvo740 (1 maj 2011)

PS: ha ingen bil intresserad i familjen så hoppas man möts bra här inne och få hjälp om man fråga eller skriver något.
/anders

90 Inlägg
1 maj 2011
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/151/150158/150158-0f669bf58150a8781e794c914b9da328.jpg

Här ha jag en bild oxå, tacksam för hjälp va de är som är inringat och gärna annan info med.

PS: ha ingen bil intresserad i familjen så hoppas man möts bra här inne och få hjälp om man fråga eller skriver något.
/anders

3 292 Inlägg
1 maj 2011
Dessa förgasare ser verkligen ut att legat under jorden i 10år.. hehe

Hur som helst.. ett tips till dig om du vill lära dig är att du googlar.. har för mig att jag råkade hitta ett skitbra ställe med sprängskisser och sånt över bla SU förgasare och Stromberg förgasare... på så sätt lär du dig vad allt är och om möjligt så bör du utan problem kunna plocka isär i minsta molekyl och sen montera ihop igen.

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

90 Inlägg
1 maj 2011
Trådstartare
Danne_1977 skrev:
Dessa förgasare ser verkligen ut att legat under jorden i 10år.. hehe

Hur som helst.. ett tips till dig om du vill lära dig är att du googlar.. har för mig att jag råkade hitta ett skitbra ställe med sprängskisser och sånt över bla SU förgasare och Stromberg förgasare... på så sätt lär du dig vad allt är och om möjligt så bör du utan problem kunna plocka isär i minsta molekyl och sen montera ihop igen.

Hehe jo dom ha legat ett tag.

/anders

3 292 Inlägg
1 maj 2011
SU förgasare är riktigt bra förgasare ... under epa tiden fanns det bara två typer av förgasare som gällde.. dom som hade det lite bättre ställt köpte såklart dubble weber 45 eller nåt sånt.. och vi andra som precis hade råd att fylla tanken körde dubble SU.. jag tillhörde inte nån av dom då jag körde diesel.. big_smile

Vad är tanken med dessa förgasare du har på bild.. ?  renovera och montera på nån motor.. eller. ?

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

90 Inlägg
1 maj 2011
Trådstartare
Japp tanken är att renovera dom och köra med dom.
Ha en B20 som med håller på att renovera och trimma lite. Och så behöver jag allt hjälp jag kan få om SU.

/anders

90 Inlägg
1 maj 2011
Trådstartare
Är det SU typ HIF förgasare ?

/anders

Likbärgare
375 Inlägg
1 maj 2011
Ska du trimma borde du inte köra med dubbla SU, Det är ett rent helvete att ställa in dom och synka dom rätt, En enkel weber 36/36 är bättre..

Men ja den är av HIF typ

Sprängskiss i mycket lång länk: http://www.google.se/imgres?imgurl=http … 29,r:5,s:0

Ett söndersparkat lik är inte pilsner.

90 Inlägg
1 maj 2011
Trådstartare
Tvattekorg skrev:
Ska du trimma borde du inte köra med dubbla SU, Det är ett rent helvete att ställa in dom och synka dom rätt, En enkel weber 36/36 är bättre..

Men ja den är av HIF typ

Sprängskiss i mycket lång länk: http://www.google.se/imgres?imgurl=http … 29,r:5,s:0

Okej tack. Jag ha en som lovat ställa in och synka dom.
Men de jag ringat in på bilden kan du hjälpa mig med de, är ny när de gäller SU.

/anders

Holgersson
102 Inlägg
1 maj 2011
ringen länst till vänster är ju iaf en slanganslutning som ska kopplas till den andra förgasaren så att flåttörhusen sitter ihop. man sätter en rak slang mellan dom helt enkelt. den längst upp till höger är vacuumanslutning till servon om ja inte e helt borta slangarno som hänger nedåt tror jag är om dom flödar lite så kan det nog komma bränsle ur dom och även ett annat hål som är mot luftfiltret. svarta "plastbiten kommer ja inte ihåg riktigt...
förresten luftfiltret som ligger bakom förgasarna .. vad är de till ?? till salu??

90 Inlägg
1 maj 2011
Trådstartare
holgers142 skrev:
ringen länst till vänster är ju iaf en slanganslutning som ska kopplas till den andra förgasaren så att flåttörhusen sitter ihop. man sätter en rak slang mellan dom helt enkelt. den längst upp till höger är vacuumanslutning till servon om ja inte e helt borta slangarno som hänger nedåt tror jag är om dom flödar lite så kan det nog komma bränsle ur dom och även ett annat hål som är mot luftfiltret. svarta "plastbiten kommer ja inte ihåg riktigt...
förresten luftfiltret som ligger bakom förgasarna .. vad är de till ?? till salu??

Okej. De är dom två ringarna som går i varandra som jag undra mest över.
De är filter till en weber, är tyvärr inte mitt.

/anders

Holgersson
102 Inlägg
1 maj 2011
den ringen längst ner är iaf en varmstartsventil såg jag i en bok som ja kolla i precis. den andre plastbiten vetjag inte riktigt. se till o ha nya nålar och munstycken bara

90 Inlägg
1 maj 2011
Trådstartare
holgers142 skrev:
den ringen längst ner är iaf en varmstartsventil såg jag i en bok som ja kolla i precis. den andre plastbiten vetjag inte riktigt. se till o ha nya nålar och munstycken bara

okej okej tack. Kan höra om han ska sälja filtret till webern och du är sugen på de?

/anders

Holgersson
102 Inlägg
1 maj 2011
javisst de kan du göra! o hör vad han ska ha för den. om den passar på en weber 36 dcd. har renoverat och trimmat en b20 nu i vinter och höll precis på med dubbla su.. ja fick tyvärr inte riktigt till de utan tröttnade och håller nu på med en enkel weber 36. ska ju gå lite billigare också och sägs ju vara väldigt pålitliga.
su går nog att få att gå riktigt bra om man bara lyckas. lycka till smile

90 Inlägg
1 maj 2011
Trådstartare
holgers142 skrev:
javisst de kan du göra! o hör vad han ska ha för den. om den passar på en weber 36 dcd. har renoverat och trimmat en b20 nu i vinter och höll precis på med dubbla su.. ja fick tyvärr inte riktigt till de utan tröttnade och håller nu på med en enkel weber 36. ska ju gå lite billigare också och sägs ju vara väldigt pålitliga.
su går nog att få att gå riktigt bra om man bara lyckas. lycka till smile

Japp den ska passa på 36. Jaså okej ha du kvar SU:na ? Vilka SU ?

/anders

Holgersson
102 Inlägg
1 maj 2011
då är jag intresserad. du kan ju höra om dom e till salu o så.
japp ja har kvar dom det är precis likadana som du har. hif6

Sök