Vart lägger man in sim kortet i bilen BMW 530IA E39 -01

MR-P
13 april 2009 · 135 Inlägg

Hejsan har försökt leta efter vart man ska stoppa in sim kortet nånstans men inte hittat nått ställe. Har googlat och sett att man ska lägga i kortet vid armstödet men har inte hittat nånting.. sen också att de finns en svartbox som man kan sätta in sim kortet på vänster sida i bagaget men jag har en silvrig sak som är till telefonen de står Siemens på men finns inget ställa att sätta in sim kortet i .. finns bara 2 sladdar och en stor scartliknande sladd.

Så nu undrar jag vart sim kortshållaren är någonstans:D

http://img5.imageshack.us/img5/4562/imag0090jqd.jpg

http://img5.imageshack.us/img5/6710/imag0091e.jpg
Min silvriga box

Senast redigerat av gasolinbloood (14 april 2009)

Nissan S14a "2jz 2.0" (1998)
Pan
13 april 2009 ·

Åkte med i en BMW M5 E-39 igår. Han hade också telefon men sa att den inte funkade med dom "nya" simkorten storleken har tydligen ändrats från 8kb-32kb. Vad vet jag det vara bara det han sa smile

MR-P
13 april 2009 · 135 Inlägg

Pan skrev:
Åkte med i en BMW M5 E-39 igår. Han hade också telefon men sa att den inte funkade med dom "nya" simkorten storleken har tydligen ändrats från 8kb-32kb. Vad vet jag det vara bara det han sa smile

Är den importerad?? är inte säker men har läst om de lite tror jag... men de ska funka på min bil med vanligt sim kort... läste förut en med samma årsmodell hade testat massa olika sim kort och de hade funkat galant.....

Nissan S14a "2jz 2.0" (1998)
R_Stalhandske
13 april 2009 · 399 Inlägg

Hittar du den svarta lådan högst upp under plåten intill vänster bakljus? Du ser en svart antennkabel med blank kontakt som går in till denna och även en 25-polig kontakt av samma typ som på datorer. Då har du hittat GSM-telefonen. På ena kortsidan sitter öppningen till SIM-kortet, den är lite svår att se och att komma till men det går. Sen skall kortet vändas på rätt håll också, prova båda hållen vid behov.

Saxat från BMW-diskussion

MR-P
13 april 2009 · 135 Inlägg

Maildaemon skrev:
Hittar du den svarta lådan högst upp under plåten intill vänster bakljus? Du ser en svart antennkabel med blank kontakt som går in till denna och även en 25-polig kontakt av samma typ som på datorer. Då har du hittat GSM-telefonen. På ena kortsidan sitter öppningen till SIM-kortet, den är lite svår att se och att komma till men det går. Sen skall kortet vändas på rätt håll också, prova båda hållen vid behov.

Saxat från BMW-diskussion

aa ja har hittat den fast min är silvrig men hittar ingen öppning:( skruvade även ner boxen och kollade.

Nissan S14a "2jz 2.0" (1998)
MR-P
14 april 2009 · 135 Inlägg

Hittade platsen:Dbig_smilebig_smile den sitter där telefonen kommer ut.. alltså "telefonplatsen" så den är lurig att de det är ett stort kort som ska i !!!

sen de stora kortet är ett vanlig sim-kort bara att du inte bryter av de från de kortet somsitter om kring som är i bankomatstorlek..

Senast redigerat av gasolinbloood (14 april 2009)

Nissan S14a "2jz 2.0" (1998)
bek2pac
2 maj 2011 · 51 Inlägg

uppdaterar denna tråden. Har du någon bild på vart kortet skulle sitta? Har nämnligen samma problem. Bilen är dock importerad från USA. Har öppning både vid telefonen samt den silvriga boxen bak där något slags simkort ska sitta, men har testat med svenska simkort både vanlig simkort samt microsim och ingen av dem är av rätt storlek. Har dem andra storlekar på simkorten i USA eller är det någon modul som ska in där tillsammans med simkorten? Vill så gärna lösa detta så man slipper tänka på det. BMW säger att de inte vet så nu vänder jag mig till er kunskap som oftast visat sig vara bättre.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang