Har en fråga om golf gti:n 16v

Figgemannen89 Man ska köra vw
3 maj 2011 · 640 Inlägg

Hej på er

Jag har en fråga om golf gti:n 16v årsmodell 86 och jag har en golf gti:n 16v årsmodell 89.

kommer frågan är det samma elsystem
kan man montera på det stora linsuget som sitter på en gti 16v årsmodell 86på min gti 16v årsmodell 89?
Eller man kan tar delar från motorn  från gti 16v års 86 och montera på ,in gti 16v 89 års.

figge

Figgemannen89 Man ska köra vw
4 maj 2011 · 640 Inlägg

Hej

snälla kan någon svara på det jag har skrivet jag vill veta om man ska delar från motorn

figge

vw_tdi Avstängd
5 maj 2011 · 46 Inlägg

Golf__GTI skrev:
Hej på er

Jag har en fråga om golf gti:n 16v årsmodell 86 och jag har en golf gti:n 16v årsmodell 89.

kommer frågan är det samma elsystem
kan man montera på det stora linsuget som sitter på en gti 16v årsmodell 86på min gti 16v årsmodell 89?
Eller man kan tar delar från motorn  från gti 16v års 86 och montera på ,in gti 16v 89 års.

figge

Nej jag tror inte att elsystemet stämmer helt, du får nog plocka med alla givare och tändmodul och sånt för vad jag har för mig ändrade dom massvis med grejer på vw 1988, är dock 100% säker
men det är dock bara att kolla på båda bilarna och jämföra vad som skiljer smile

vad jag fått för mig så är pl och kr motorn i stort sätt samma och det borde gå att plocka över grejer från den ena till den andra, men är ej helt säker samma här försök att jämföra mellan bilarna
Ett tips är att använda papprena från 86an då den inte har några avgaskrav och ej behöver katalysator på besiktningen smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang