Hjälp med Weber 36/36!

Bulten_power
25 april 2008 · 3 Inlägg

Volvo problem!
Jag har en b20 med k-kam. Och har nu bytt till weber. Det är bara det att när man ska starta så får man pumpa ett par tag så det kommer någon soppa in i porten sen när man vrider om så åker varvet upp till ungefär 3000-4000 o sen helt död. Det hjälper inte om man håller gasen i botten eller släpper den. Jag har förstått att den får för lite soppa men vet inte riktigt hur en weber funkar. Plus att han läcker ur spjällaxeln så bussningarna är helt slut. Men finns det någonting man kan göra så att han iallafall startar o går trots att han läcker? och är det någon som vet vart man ska vända sig till om delar och finns det någon mer Weber 36/36 än DCD:n?


Tacksam för svar!

st200_timpa
25 april 2008 ·

absolut....din räddning är KG volvo trimning....

sök efter dom och ring dit....gillar du läsning så köper du deras katalog...

det är som bibeln för folk med b18 b20 m.m

det var min räddning på den tiden man åkte folkrace med weber 36/36a

finns nog ingen i sverige som har bättre info som deras katalog

blacken
25 april 2008 ·
rudhem
26 april 2008 · 188 Inlägg

vänd dej te dem kunniga på www.savarturbo.se. dem kan det där

Ledsjö Outlaw´s
holgers142 Holgersson
8 maj 2011 · 102 Inlägg

har samma problem ! hittade du va de va för fel????

Volvo 142 (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang