6318
Sök

Tips på "human" lackverkstad i Sthlms-trakten, helst södra sidan

...has left the building...
4 474 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
Jag söker efter en "human" lackverkstad som gör hellack till rimligt pris, dvs endast lack demonteringen av bilen är redan fixad. Bilen är redan lackad en gång men jag blev inte nöjd så den kördes in i garaget igen o blev stående, i 3 år...Men nu är det dax! Som JAG ser det borde det räcka att matta ner bilen igen o blåsa på kulör + klarlack eftersom bilen saknar stenskott/rost då den inte körts alls utan stått demonterad.... När den lackades för 3 år sedan så gjordes det ordentligt med grundfärg över hela bilen,följt av kulör o klarlack. Lacken har under dessa 3 år varken sjunkit eller fått för sig andra lustigheter. Bilen var i princip rostfri innan lack, det som fanns var en blemma på ena framdörren samt en annan på balskärmen, båda slipades plåtrena till en yta om 5*5 cm ca. Det fanns givetvis en del "småbulor". Det som "missats" är lite-lite rost vid nummerplåtsbelysningen (sitter dolt), där skulle det behövas slipas/spacklas lite samt att man blåser på kulör/klarlack där med eftersom det "missades" eller blev snålt där (området ej exponerat för lackering, man får vända sprutan "uppåt" för att kunna lacka där...). Vill ha ett BRA resultat,dvs fin yta utan "apelsinskal" eller mycket "damm", o givetvis en jämnt lagd kulör (det var här det blev fel förra gången, kulören täcker dåligt bitvis och upplevs som "molnig" då den gråa grundfärgen lyser igenom liiite). Bilen är en Passat kombi -96, metallic. Känner du någon som lackerar bra till rimligt pris (i detta fall är 20" orimligt då hela bilen är värd kanske 10") så skicka PM eller skriv ut firmans kontaktuppgifter här. Jag har hittat en erkänt duktig verkstad som kan ta sig an bilen för 18" men jag tycker det är lite för mycket, dessutom är verkstaden på andra sidan av stan o det ställer till det med transport av bilen.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Sök