6289
Sök

Dotz Roadster till S60? 19"? 20"?

272 Inlägg
7 maj 2011
Trådstartare
Hej!

Ska skaffa nya fälgar till min röda S60, tycker Dotz Roadster verkar vara fina till ett okej pris. håller ni med?

Men jag kan inte bestämma mig om man ska ta High Gloss eller de svarta... och 19 eller 20"?? jag antar att båda storlekarna passar iaf? men skiljer det mycket komfortmässig osv? sedan är det några däck som rekommenderas eller ska man bara köra på relativt billiga däck? Är det krav på att man sänker bilen direkt eller ser det ok ut, så man kan köra med hjulen tills man har pengar för det? tongue

men som sagt ge gärna kommentarer å tips! smile

Mvh

8 300 Inlägg
7 maj 2011
Till en röd hade jag satsat på high gloss. Desto större och tyngre fälgar desto sämre komfort + att det märks en del på förbrukning och acceleration. Både 19 och 20" passar. Vad det gäller sänkningen så är det väl upp till var och en vad man anser själv att man står ut med. Men det kommer ju se lite skumt ut om den inte är sänkt. Vad gälelr däck är det väl som samvete och användningsområde tillåter.

272 Inlägg
7 maj 2011
Trådstartare
Marlboroman skrev:
Till en röd hade jag satsat på high gloss. Desto större och tyngre fälgar desto sämre komfort + att det märks en del på förbrukning och acceleration. Både 19 och 20" passar. Vad det gäller sänkningen så är det väl upp till var och en vad man anser själv att man står ut med. Men det kommer ju se lite skumt ut om den inte är sänkt. Vad gälelr däck är det väl som samvete och användningsområde tillåter.

okej 19" kanske är de bättre alternativet då. någon som vet om dessa fälgar är tunga?

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
8 maj 2011
MT-Adam skrev:
Marlboroman skrev:

okej 19" kanske är de bättre alternativet då. någon som vet om dessa fälgar är tunga?

Säg några billiga fälgar som inte är tunga ^^

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

272 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
Okej misstänkte att det var så^^ hur mycket sämre acc och ökad bränsleförbrukning kan man vänta sig om man kör med 19" Dotz Roadster ist för Volvo original fälg 16"?

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
8 maj 2011
MT-Adam skrev:
Okej misstänkte att det var så^^ hur mycket sämre acc och ökad bränsleförbrukning kan man vänta sig om man kör med 19" Dotz Roadster ist för Volvo original fälg 16"?

Accet påverkas en hel del. Iaf om bilen inte är så värst trimmad. Däremot får du stabilare bil i högre hastigheter. Bränsleförbrukningen ökar ingenting vid konstant körning, bara vid accelerationer. Så gillar du att gasa i stan är märks det en del smile

Har du en väldigt trimmad bil så släpper den ju även om du har stora tunga fälgar på, så då spelar de ingen roll. Nu snackar vi framhjulsdrivet(!)

Mvh

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
8 maj 2011
MT-Adam skrev:
F4S4N skrev:
MT-Adam skrev:

Accet påverkas en hel del. Iaf om bilen inte är så värst trimmad. Däremot får du stabilare bil i högre hastigheter. Bränsleförbrukningen ökar ingenting vid konstant körning, bara vid accelerationer. Så gillar du att gasa i stan är märks det en del smile

Har du en väldigt trimmad bil så släpper den ju även om du har stora tunga fälgar på, så då spelar de ingen roll. Nu snackar vi framhjulsdrivet(!)

Mvh

okej får se hur jag gör då, kan ju vara trevligt med lite bättre drag först iaf, så kanske man får ta fälgarna nästa år smile
det är en T5 så den är ju inte jätte  slö iaf smile

Precis smile

Jag märkte iaf ganska stor skillnad på min S60. Känns som att man får en rejäl ketchup-effekt ungefär ^^

744 Inlägg
8 maj 2011
Tycker du ska köra på de svarta, de passar så sjukt bra på en röd bil tycker jag wink
Jag har dessa på min nu, men det var efter att jag sett Sportsedan´s som valet blev enkelt big_smile

272 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
fick du ketchup-effekt av att byta fälgar F4S4N??.. big_smile

Jimmu de ser riktigt bra ut på din bil smile

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
8 maj 2011
MT-Adam skrev:

Haha nej big_smile Skrev att det KÄNNS som att man får det wink

272 Inlägg
8 maj 2011
Trådstartare
F4S4N skrev:
MT-Adam skrev:

Haha nej big_smile Skrev att det KÄNNS som att man får det wink

hehe okej då wink

Sök