granaten_740 skrev:
Hej på er!
Jag behöver lite råd, tips och idéer men fram för allt HJÄLP!.
Okej!
Jag köpte i veckan ett sport luftfilter (CCI BOX som skall passa till 2,0 samt 2,5) till min Volvo S70 2,5 SE -98, innan jag tog tag i beställningen ringde jag det företag som säljer det ifall detta skulle fungera till min bil.
"Yes, inga problem!" blev svaret.
Glad som jag blev så beställde jag det och hämtade ut det och började titta på beskrivningen som tyvärr inte gav någon som helst feedback om hur jag skulle göra. Bilderna är under all kritik och svåra att tyda.
När jag kollar på original filtret så är det fler än en slang som mynnar ut ifrån luftfiltret.
2st en grov (sitter närmast lyktorna) och en smal kabel som mynnar ut ifrån själva locket på filtret och in i motorn.
Sedan finns det en annan slang (kabel) som också mynnar ut ifrån locket på filtret och ned under och ut någonstans jag inte kan se.
På det nya filtret finns det egentligen bara plats för en och det vad jag tror den heter plats för givaren.
Är det så att jag gör fel, tänker jag fel eller är det bara så att den inte fungerar helt enkelt till min bil modell?
Jag skulle vara otroligt tacksam över lite hjälp om det är någon som råkat ut för samma sak som jag har nu.
MVH
Markus