3911
Sök

Mappa 760

3 Inlägg
9 maj 2011
Trådstartare
Har köpt en 760 tic med större turbo och nå andra spridare (0 280 150 357) tror de är till 940 turbo. Den bluddrar som att den får för mycket soppa upp till ca 5000 varv, sen går den bra upp till stoppen. Har ingen erfarenhet av mappning,  men tänkte lägga ner tid och lära mig om det är möjligt. Så min fråga är: Kan man lära sig att mappa själv, vad ska man använda sig av för program?

/Oscar

3 292 Inlägg
10 maj 2011
Ja du kan lära dig att mappa själv.. men det är inte lätt och det tar tid att lära sig.. samt mycket piller med att testa olika programvara för att se vad bilen går bäst med... alla bilar går inte att mappa heller.. och vissa bilar bör man lämna in...

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

Tvivlare
2 266 Inlägg
10 maj 2011
Jag hade ju provat att sätta i rätt spridare först. 940-spridarna kräver förkopplingsmotstånd väl? Har du de? Anpassat chip efter setupen? smile

You can't polish a turd, but you can roll it in glitter.
Med reservation för ev. felskrivningar.

3 Inlägg
11 maj 2011
Trådstartare
Vet faktiskt inte om jag har nå förkopplingsmotstånd, vars sitter det isf?. Har inte anpassat chippet till setupen. De är de jag undrar om man kan göra och hur man gör. Bilen hade redan turbon och spridarna då jag köpte den så är välldigt osäker på vad som är gjort.

Sök