Hm...här har det inte hänt mycket på länge

Har plockat upp gamle skorven igen och tänkte fortsätta bygga på den så får vi se vart det slutar

Avgassystemet vart i ett sorgligt skick så det behövde bytas snabbt iaf...här är några bilder på det gamla när jag tog av det.
Slutröret, antagligen den del som vart i bäst skick

Downpipe och katalysator precis slut

Den här biten var nog värst iaf...
Ringde upp KL-Racing i Falköping och hämtade en och en halv timme senare det här paketet:
Innehåller 3" helsystem inklusive downpipe och 100 cells racekatalysator.
![http://www.geting.se/image.php/303730-Avgasbyte_(10).JPG]()
Undersidan av bilen såg rätt fråsch ut så jag tyckte inte det behövdes göras så mycket här...
Ända rosten vart lite ytrost runt bakaxeln och bakre krängningshämmare:
![http://www.geting.se/image.php/303732-Avgasbyte_(9).JPG]()
Passformen var förvånansvärt bra och installationen gick på några timmar med fikapaus och matrast

Ligger fint och tar inte emot någonstans.
![http://www.geting.se/image.php/303735-Avgasbyte_(4).jpg]()
Denna biten vart jobbigast att få till över bakaxeln men nu ligger det fint

Äntligen färdigt, puh....
Körde en repa med dynolicious på Iphonen (inte direkt exakta siffror men det stämde överens när bilen var orginal så det borde stämma rätt bra nu också) och så här såg grafen ut:
Inga karateväxlar så växelpunkterna är rätt runda

Kröp iväg på etta och slog av vid 160 på trean men 402m på 15.9s, 0-100 på 7.78s och en uppskattad effekt på 180kw är väl helt okej...kommer mer sen

Ha det så gött till nästa gång!
MVH/ Danne