6116
Sök

Få ur bult ur bussning!?! tips mottages.

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
13 maj 2011
Trådstartare
Hejsan.

Jag vari idag iväg och skulle göra 4-hjulsinställning på v40n, började bak då och skulle släppa på justeringen till cambern, "tvär"bärarmen. då small muttern av och jag tänkte jag får väl slå ur den och sätta dit en annan tills jag köper en ny då. Men det spelar ingen roll hur mycket jag stod och slog och smörjde då vägra den släppa, den har väl rostat fast i hylsan i bussningen.. Hur f*n gör jag för att få ur den?
några tips vore grymt.

Mvh Daniel

\m/(><)\m/
742 Inlägg
13 maj 2011
Har också dragit av några såna på jobbet när man försökt justera. Brukar ta tigersågen och kapa bort bultskallen på andra sidan och sen ta loss armen och borra ur den i pelarborren. Man kapar på insidan mellan bussningshylsan och karossen så man får lägga en tunn bricka där emellan sen iom att det försvinner lite av hylsan. Har man ingen tigersåg så är det bara att ta ett bågfilsblad och nöta.

Keso är köttfärs gjord på mumintroll

Bakhjulskrafs
1 479 Inlägg
13 maj 2011
du har mycket jobb framför dig.
gör som ovanstående sa eller byt hela bärarmen

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
14 maj 2011
Trådstartare
körde hem bilen ändå, ca 3 km och det gick bra iaf och lyfte upp där och fortsatte att försöka slå ut skiten men den sitter FAST!!
Jag tänkte att då släpper jag de andra fästerna då ikväll så kan jag dränka skiten i rostlösning och prova igen imorgon, bulten till fjäderbenet släpper direkt men bulten som håller i hjullagerhuset bak sitter fast likadant som den första bulten, muttern får jag av men bulten sitter fastrostad i hylsan,
tänkte ta antingen pappas stora rondell och kapa mellan ramen och bärarmen och bryta bärarmen och byta bussning och sätta tillbaka.
Jag jobbar på Häggs bilskrot, vi demonterar samt säljer många såna armar men har inte vari med om att någon satt så innihelvette som min...
Men som sagt allt gjordes ju i går då, Fredag den 13e :p

Sök