5431
Sök

Hjälp med Lådritning

2 Inlägg
14 maj 2011
Trådstartare
Hejsan har 2 RF t115D2, och skulle vilja få hjälp med att få till en låda till dom, vet inte någonting om billjud så därför söker jag hjälp här, jag har kollat runt efter ritningar, men hittar bara mycket större lådor än jag har plats med, lådan ska få plats i skuffen på en golf mk1. vore tacksam för hjälp:)

/Tommy

2 035 Inlägg
14 maj 2011
TommySlang skrev:
Hejsan har 2 RF t115D2, och skulle vilja få hjälp med att få till en låda till dom, vet inte någonting om billjud så därför söker jag hjälp här, jag har kollat runt efter ritningar, men hittar bara mycket större lådor än jag har plats med, lådan ska få plats i skuffen på en golf mk1. vore tacksam för hjälp:)

/Tommy

Är det två 15" are du har?

Ta bara en bas då.  en 15" are tar väl hela bagaget ändå.

Biljudsveteran sen 1984!

2 Inlägg
14 maj 2011
Trådstartare
Okej ja det är ju också en möjlighet, har ju 2 stycken så tänkte att båda kunde få plats:) men undrar även hur man gör för att stämma av en låda?.
/Tommy

3 187 Inlägg
14 maj 2011
TommySlang skrev:
Okej ja det är ju också en möjlighet, har ju 2 stycken så tänkte att båda kunde få plats:) men undrar även hur man gör för att stämma av en låda?.
/Tommy

ska du ha portad låda så bestäms avstämningen av hur långa portar du har. vilken avstämning du ska ha på lådan beror på vilken bil, vilken bas samt vad du lyssnar på.

snacka med batterinörd eller med frippe_L, dessa brukar kunna räkna ut bra lådor.

Sök