3853
Sök

Oljetrågspackning B230FT

1 215 Inlägg
15 maj 2011
Trådstartare
Tjena!

Kompisens 940 läcker(Pissar!) olja från tråget efter motorbyte så vi tänkte byta packning.

Jag har sett en tredelad variant (satt på en b230FK, antar att det går att byta till en delad packning utan att släppa balken?) och jag funderar på vart man kan få tag i en sådan?

MVH/Pavva

One Man Clan
4 287 Inlägg
15 maj 2011
dom var gamla som gatan dom packnignarna. jag har inte sett några sånna på ett par år.
sist jag köpte på volvo var de hela packningar i alla fall.

är de verkligen trågpackningen då ? ingen rostbubbla eller oljereturöret som läcker ?

1 215 Inlägg
15 maj 2011
Trådstartare
Xuri skrev:
dom var gamla som gatan dom packnignarna. jag har inte sett några sånna på ett par år.
sist jag köpte på volvo var de hela packningar i alla fall.

är de verkligen trågpackningen då ? ingen rostbubbla eller oljereturöret som läcker ?

Det vet vi inte riktigt, lite trångt att ligga under och kolla.

Jag drog åt bultarna till tråget (gick att dra ca. ett halvt varv på alla, hade ingen momentnyckel så jag vet inte hur hårt jag drog men tillräckligt skulle jag tro).
sedan kollade jag under medan motorn var igång efter att jag hade torkat bort all olja så gott det gick.

Det läckte ingenting först men efter ca. 30 sek så bad jag han gasa till (vet inte hur mycke han gasade men den började ladda iaf, typ "brrruuuunnTCCCCHHH" som det låter från alla volvos men uppställt ladd wink ) så blev det som en fontän runt oljefiltret och det droppade olja på insugssidan också.

Han ska byta oljefilter, packningen till oljereturen och tråget och kolla allt på samma gång eftersom jag har tillgång till lyft på skolan men de är ett par mil dit.

Sök