6123
Sök

Köpråd: bil som går rätt bra men som inte drar massvis med soppa

606 Inlägg
15 maj 2011
Trådstartare
Ska köpa en ny bil har dålig ekonomi så kan inte ha något bränsleslukande monster eller en bil med skyhög försäkring /skatt

det jag vill ha ut av min bil är bra komfort är nästan 2 meter lång så ingen liten micra eller nått jag måste klämma in mig i och knäna styper i ratten tongue

Lite motor att köra men ändå inte för överdrivet får inte dra allt förmycke bensin

använder bilen till allt åka till jobb, affären, glida runt stan nån helg osv

den får kosta upp till 13.000-14.000kr

har funderat lite på några bilar skulle vilja höra era åsikter om dom...

Ford Sierra
Toyota Celica
Ford Probe
Volvo 855 vill inte ha en sedan
ev en bmw 3 serie
Mercedes c180 / c200

men är fortfarande osäker kom gärna med tips och förslag skriv även gärna vad som är bra att kolla på bilen du tipsar om när man ska köpa en!

är tacksam för svar !

Kan det lagas ska det lagas! :)

Vettemannen
15 maj 2011
jottosson skrev:
Ska köpa en ny bil har dålig ekonomi så kan inte ha något bränsleslukande monster eller en bil med skyhög försäkring /skatt

det jag vill ha ut av min bil är bra komfort är nästan 2 meter lång så ingen liten micra eller nått jag måste klämma in mig i och knäna styper i ratten tongue

Lite motor att köra men ändå inte för överdrivet får inte dra allt förmycke bensin

använder bilen till allt åka till jobb, affären, glida runt stan nån helg osv

den får kosta upp till 13.000-14.000kr

har funderat lite på några bilar skulle vilja höra era åsikter om dom...

Ford Sierra
Toyota Celica
Ford Probe
Volvo 855 vill inte ha en sedan
ev en bmw 3 serie
Mercedes c180 / c200

men är fortfarande osäker kom gärna med tips och förslag skriv även gärna vad som är bra att kolla på bilen du tipsar om när man ska köpa en!

är tacksam för svar !

Kanske en Opel Omega från början av 90-talet. Min son köpte nyss en Omega -91 som var billigare i drift än hans gamla Toyota Starlet. Ett förslag bara.

/Benny

606 Inlägg
15 maj 2011
Trådstartare
har ingen bra erfarenthet av opel men jag ska kika på det  smile tack för svaret

680 Inlägg
15 maj 2011
saab 93 aero mycket bil för pengarna,,dra inte mycket 0,7 långkörning 0,9 blandad...(min är till salu)

680 Inlägg
15 maj 2011
demk skrev:
saab 93 aero mycket bil för pengarna,,dra inte mycket 0,7 långkörning 0,9 blandad...(min är till salu)

såg de inte gick i din budget...men en 900 turbo

606 Inlägg
15 maj 2011
Trådstartare
demk skrev:

kostar väl lite mer än vad jag tänkt mig smile ?

680 Inlägg
15 maj 2011
jottosson skrev:
demk skrev:

kostar väl lite mer än vad jag tänkt mig smile ?

ja lite har en på blocket 47 000 men kan få den för 42000

606 Inlägg
15 maj 2011
Trådstartare
hehe okok smile nä nå sånt har jag inte råd med :p 14.000 är MAX jag kan gå men undviker det helst :p

680 Inlägg
15 maj 2011
oki har haft både celica och sierra 2.9 v6 dom är helt ok...går å göra mycket med men ändå billiga

Rumpmas
3 860 Inlägg
15 maj 2011
jottosson skrev:
hehe okok smile nä nå sånt har jag inte råd med :p 14.000 är MAX jag kan gå men undviker det helst :p

Saab 9000 2,3T 94-98, då har du 200 hk för 0,64 landsväg, 0,89 blandad enligt boken. Dessutom stabil och bra bil med stort kupéutrymme som också rymmer otroliga mängder last trots sin låga förbrukning.

Offroad Racing
3 123 Inlägg
15 maj 2011
Opel ska du nog satsa på. Kolla lite noga innan du köpar bara för dom har en tendens att rosta. Min bror hade en astra gsi (150 hk) som låg på 0,6 vid långkörning och kanske 0,8-0,9 vid HÅRD körning...

Min kadett drar drygt 0,8 när jag kör normal blandad körning och 0.9 när jag låter den jobba.

Rostmässigt är opel kanske inte den bästa tillverkaren som finns men bygga motorer kan dom iaf (eller åtminstånde kunde)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

Forummoderator
18 530 Inlägg
15 maj 2011
Ford Scorpio? Kostar kaffepengar och goa att åka i. V6:an är dock som en gammal alkis på en söndagmorgon: Slö, törstig och bullrig.

Sök