4216
Sök

Turbo t28 200sx s13 laddar dåligt

1 163 Inlägg
15 maj 2011
Trådstartare
Hejsan!

Nu har jag precis monterat på t28 turbon på bilen å var ute och provkörde en runda..

och gick såhär:
vid 3000 rpm så börja den ladda minimalt kanske 0,2 .. å håller sej på det ända till kanske 5000rpm då laddar den typ 0.4 å drar på hyffsat..

undrar om något är fel? :S eller ska man skruva upp wastegaten lite lite?

här kommer en bild på hur jag gjorde med vacuumet till turbon med om det är det som är felet eller kanske slangen är för "vek" går rätt lätt å klämma ihop den om man säger så..
samt är det en orginal wastegate för t28:an eller är det någon annan som sitter på å kanske därför det är lite fel?
https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68278/68278-d6dc0e930eeaa4047ae807060cc1467c.jpg

tacksam för hjälp!

mvh håkan

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

426 Inlägg
15 maj 2011
Är du säker på att du fått på alla slangar på rätt ställe?

Det är inte farten som dödar...
Det är stoppen
Kolla in min projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p3128567

1 163 Inlägg
15 maj 2011
Trådstartare
Johnsen skrev:

vad menar du? , enda slangen som kan fela är väll den "röde" ifall de e nåt strul sedan resten sitter ju på sin plats tror ej de ska vara något glömmt ! borde jag sett smile

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!

7 120 Inlägg
15 maj 2011
Slangen sitter bra, kolla ordentligt efter läckage i tryckrör, slangar osv smile

1 163 Inlägg
15 maj 2011
Trådstartare
Aerodynamik skrev:
Slangen sitter bra, kolla ordentligt efter läckage i tryckrör, slangar osv smile

ahh ska ta å göra detta .. undrar bara om det kanske ska vara så här?yikes för tänker jag efter så laddar den väll "rätt" dock såpass lågt att man inte är nöjd å kanske bara ska ställa upp laddet lite ? yikes

tänkte om det är läckage å så , hade bilen ej gått rätt oroligt osv då? samt kolla läckage ska man använda startspray i alla skarvar då på tryckrören?

å den slangen som ja ha mellan wastegate å tryckrör den är ej för klen va? den e rätt mjuk tänkte om den suger ihop sig? dock borde turbon ej laddat direkt då kanske?

mvh

426 Inlägg
15 maj 2011
Hoaken skrev:
Johnsen skrev:

vad menar du? , enda slangen som kan fela är väll den "röde" ifall de e nåt strul sedan resten sitter ju på sin plats tror ej de ska vara något glömmt ! borde jag sett smile

Tänkte mer på om anslutningarna på de slangar som har att göra med turbon sitter rätt och är täta och inte läcker smile även om du inte lossat slangar och rör så kan de ju tagit skada då du bytt turbo och råkat gå emot dom

Det är inte farten som dödar...
Det är stoppen
Kolla in min projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p3128567

1 163 Inlägg
15 maj 2011
Trådstartare
Johnsen skrev:
Hoaken skrev:
Johnsen skrev:

Tänkte mer på om anslutningarna på de slangar som har att göra med turbon sitter rätt och är täta och inte läcker smile även om du inte lossat slangar och rör så kan de ju tagit skada då du bytt turbo och råkat gå emot dom

ahh jo det är sant ska kolla upp det imon om vädret håller i sig smile tack för tipset smile

Sök