4320
Sök

Bygga Platt baslåda, 2st 6,9or. Trångt utrymme!

den enda som e som jag
274 Inlägg
15 maj 2011
Trådstartare
Har en cheva pickis utan baslåde utrymme så måste bygga en låda som kan sättas upp på bakväggen bakom stolarna. Har 2st 6.9or som ska sitta där. Lådan kan vara bra bred och hög men inte mer djup än vad vanliga 6.9or är.
Varför jag frågar är för att de finns inga sådanna här ritningar någonstanns så jag ber er om hjälp.
Vill veta måtten och volymen..

Din dröm är min verklighet

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
15 maj 2011
Ska 6x9orna spela bas? Då blir det stoooor låda, om det är vanliga koaxial 6x9or alltså. Bättre isåfall att fixa tag på ett par tunna 8" basar och bygga låda till.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

den enda som e som jag
274 Inlägg
16 maj 2011
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Ska 6x9orna spela bas? Då blir det stoooor låda, om det är vanliga koaxial 6x9or alltså. Bättre isåfall att fixa tag på ett par tunna 8" basar och bygga låda till.

japp de e vanliga koaxial. Men vill du ge måtten så de blir någolunda ljud.tack

21 761 Inlägg
16 maj 2011
Får det plats med 840 mm bred, 377 mm hög och 193 mm djup låda i yttermått?

I så fall blir det ca 20 liter per högtalare och då borde de kunna spela en del djupare bas också. smile

den enda som e som jag
274 Inlägg
16 maj 2011
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Får det plats med 840 mm bred, 377 mm hög och 193 mm djup låda i yttermått?

I så fall blir det ca 20 liter per högtalare och då borde de kunna spela en del djupare bas också. smile

De ska gå bra..hur stora bör hålen vara för basåtergivningen? Bas hålen eller vad ni kallar dom.

21 761 Inlägg
16 maj 2011
Till såna där högtalare brukar man rekommendera slutna lådor, de har (antagligen) ofta såna parametrar att de inte passar i basreflexlåda. De flesta 6x9" högtalare har heller inga parametrar angivna, då går det inte att försöka räkna ut en lämplig låda med basrör. smile

den enda som e som jag
274 Inlägg
17 maj 2011
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Till såna där högtalare brukar man rekommendera slutna lådor, de har (antagligen) ofta såna parametrar att de inte passar i basreflexlåda. De flesta 6x9" högtalare har heller inga parametrar angivna, då går det inte att försöka räkna ut en lämplig låda med basrör. smile

Bra bra.. då blir det hammare och spik i helgen!

Sök