6114
Sök

Köpt bil med överlackad rost.

1 311 Inlägg
18 maj 2011
Trådstartare
Har en polare som har köpt en bil för några månader sen och bilen var nylackad förra sommaren.
Nu kan man se rost på flera ställen som börjat krypa igenom lacken. Hur är det räknas det som ett dolt fel?
Personen som sålde måste ju helt klart bara lackat över rosten för en bil börjar ju inte rosta på några månader.
Jag menar man döljer ju då en defekt. Och om man inte meddelar detta vid försäljning så är ju det "Dolda fel" eller misstolkar jag det hela?
Kan tillägga att det är en 945 och att säljaren var lackerare och hade lackat bilen själv.

fälg fantast
1 086 Inlägg
18 maj 2011
låter som att han lackerade den med överskotts färg och lackerade endast för försäljning och gav fan i att göra det bra, grunden är nog åt helvete . jävla seriös lackerare,

Golf Mk2 GTI G60 Limited Edition NR 35 / 71

2 182 Inlägg
18 maj 2011
Åk tebaks å visa wink Har han nån stolthet som lackerare så fixar han det kanske rätt denna gång tongue

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

1 311 Inlägg
18 maj 2011
Trådstartare
Niklas1987 skrev:
Åk tebaks å visa wink Har han nån stolthet som lackerare så fixar han det kanske rätt denna gång tongue

Är 60 mil, enkel resa.

2 182 Inlägg
18 maj 2011
Infinity_90 skrev:
Niklas1987 skrev:

Är 60 mil, enkel resa.

Hoppsan, det var lite långt ja, tyvärr så är det väl "nu ska bilen säljas" lackad tongue

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

1 327 Inlägg
18 maj 2011
Det går nog inte att göra något åt det. Man har i princip inga rättigheter vid köp av privatperson.

Helomlackerade bilar är nog sällan bra att köpa. Oftast finns det rostlagningar som inte är värst bra.

1 059 Inlägg
18 maj 2011
rost kommer alltid tillbaka.Har det varit rost så kommer det igen,spelar ingen roll hur du gör mer en tidsfråga.
Vi har inne -10 på rostgaranti från div bilmärken och dom bilarna lär  komma tillbaka igen.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

Sök