4807
Sök

Behöver hjälp med min Passat Vr6 Automat -95 Växellådan eller enbart dåligt med olja or what?

18 Inlägg
19 maj 2011
Trådstartare
Hej!

Hämtade idag en Passat Vr6 Automat som rullat 27.000mil, bilen går köra på D och 1an till 2an går helt felfritt, men just när den kommer till 3an så börjar det slira. Samma om du kör manuella lägena 1,2, så funkar den perfekt men 3an så börjar den slira. Skulle verkligen behöva lite hjälp med vad som kan vara fel då bilen verkligen är en kärra jag behöver. Skulle det finnas någon inärheten utav Skara/Götene som skulle vilja anta detta jobb och fixa det med så vore det super! Självklart skulle jag betalt en slant.

Hör gärna av er ! Tacksam för svar.

Misstänker att det kan vara för lite olja i lådan. Att ev filter kan behöva bytas och oljan bytas.

Bilen kan säljas som den är för 2300:- annars om någon vill ha den. Den är svart och nästan ingen rost alls.

3 292 Inlägg
19 maj 2011
Har du köpt bilen idag och vet inget om den.. ?

Lådan kan vara bränd helt enkelt.. eller på annat sätt defekt..

Kan testa att serva den.. tappa oljan, spola ur den och töm i ny olja.. kan funka om den inte är bränd som sagt..

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

18 Inlägg
20 maj 2011
Trådstartare
Köpte bilen väldigt billigt och har chans till en högre skrotpremie tongue Så kan absolut INTE göra någon minus affär på den.

Men ifall Oljan är kass t.ex., eller lådan är skrot, så skall ju även inte 1an och 2an funka klockrent eller hur? Utan måste ha med trycket för 3 och 4an och göra?

18 Inlägg
20 maj 2011
Trådstartare
Vad kostar det o göra en sköljning m.m om man lämnar in den? Vad kostar ev en Felsökning och vart skall man vända sig med en passat ?

3 292 Inlägg
20 maj 2011
helsinkiw skrev:
Vad kostar det o göra en sköljning m.m om man lämnar in den? Vad kostar ev en Felsökning och vart skall man vända sig med en passat ?

Lådan kan visst vara kass fast den bara slirar på en växel.. många konstiga grejer kan upplevas när den håller på att gå sönder.. eller på annat sätt inte funkar som den ska.

Ingen aning vad det kostar.. kontakta närmaste bästa VAG verkstad så kan dom nog ge dig ett pris.

** Volvo 765 Dieselkonvertering på G, D24TIC motorpaket sökes **

Sök