Bil för ca 100.000?

wallingstam
22 maj 2011 · 474 Inlägg

Tjenare!

Eftersom att polisen tog kortet (och får förmodligen tillbaka det när sommaren gått mot sitt slut) så ligger M3an ute på annons.

Har börjat tänka en del på vad man ska ha till nästa sommar redan nu och det känns som att man har testat det här med M3a nu och visst det är nice att cabba ner osv. men det fattas ändå lite hk enligt mig! Och ska man ha något som är ännu värre så blir det dels höga inköpspengar (för ett modernt åk) + att försäkring osv är nå sjukt högt. Så då har jag börjat fundera på att köpa mig en båge istället som man kan ha när man väl vill gasa lite (om man nu ska göra något sånt!).

Men sen så är det ju så att jag fortfarande vill ha en schyst bil, dock inte lika dyr som M3an. Så då har jag börjat kolla på en för ca 100.000 lappar. Ska vara relativt modern och man ska åka skönt samt vara ett helt okej drag i kärran. Är inte rädd för diesel.

Så då har jag funderat på S60 T5/D5 från 05->, bmw 325/330 bensin/diesel med e90 karossen, Chrysler 300C, Audi A4 1.8t s-line. Känns som att det finns en hel del mera som passar in i kategorin men dessa har jag fastnat lite extra för.

S60 har jag ju haft förut så jag vet ju redan att jag trivs i en sån om man får lite hårdare sättning på vägen.
Bmw är jag ju van vid, dock e46 men antar att det bara är fördelar med e90? För bmw är ju ändå alltid bmw smile
300C har jag faktiskt aldrig ens varit i kontakt med, är bara intresserad av den för att den ser såååå fet ut med stora fälgar och lite sänkning!
Audi är jag typ hemligt förtjust i, man åker riktigt skönt i dom och det känns att det är bra grejer. Enligt mig iaf!

Så jag behöver lite råd smile

Kommentera & Rösta ! ©
Nissan 300zx "SuperFineZ" (1990)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang