2297
Sök

Audi S4 2,7, ärvt project och en annan stirrar ut i det mörka...

1 Inlägg
23 maj 2011
Trådstartare
Hej! jag börjar med att säga max 400hk

första inlägget och ens första glimten. jag har ju pysslat med jänkare ;/ där stämmer inget men det funkar ändå ...höll på att trilla baklänges när jag såg alla rör och dekorativa slangpaket som tydligen fyller sin funktion tongue

såå, vad jag nu lyckats googla mig fram är att på en sån här bil, så gör man alltså en "rs4konvertering" ^^ .. cool säger dem flesta ( jag också, lite). byter vi inte kolvar/stakar? ;D vad gör vi med av ARP-bolts av blocket? veven? det verkar ju helknasigt om de två olika modellerna som levererar sån skillnad i effekt kan vara så lika i maskin? xD

jag skulle också vilja kika om det är rätt prylar i min skithög, det sägs att det som uppgraderas är:
*bränslepump
*spridare
*turbos
*lmm

är det någon som kan matcha artnr. på s4 delar respektive rs4 delar?

köpte precis nya dumpar och avgas/trycksidans luftledning håller jag på att jobba på, allt måste göras om för det var inge ..inge! bra alls innan.

sen begriper jag ju att programvaran måste bearbetas. haha, kan jag köpa en färdig sådan ännu? det verkar ju vara en populär operation så? wink

om nu allt håller som det påstås, vilka packningar ska jag använda nu när jag river motorn och hur tycker ni att jag behandla kompytor och dylikt? ;D

motorn är ur nu iaf, tänkte lämna in turbos på 360lagring (vad säger ni?), syncring har gått på 2:an i vxllådan också ^^ den ska in till någon stackare. tycker ni att jag ska uppgradera kopplingspaket också? lådan? om något går sönder sen när jag måste köra ifrån någon (tongue) kommer jag bli tokig!!

Mvh, väldigt exalterad inhoppare på den avancerade fronten
Senast redigerat av dirtyjew (23 maj 2011)

Sök