Rquired skrev:
Ok, dock kom M-paket till E60 kom dock först till årsmodell 2005 det var främst därför jag trodde det var en E39 vi pratade om. E60 är ingen dålig bil, men den är fruktansvärt avancerad som du säkert märkt. Om mätarställningen stämmer går att kolla upp, och om bilen bara är i bra skick spelar mätarställningen inte så stor roll i teorin heller. Gör ett M-test för att kolla upp skick och historik om du är orolig, kostar en 1500:-.
Men en E60 får du vara beredd att vara lite petig med, det är som sagt inte en bil som är enkelt uppbyggd eller som man mekar med själv i allt för stor utsträckning. Det är inte ens alla verkstäder som kan göra alla moment på en sådan, vissa saker kräver en BMW-verkstad eller i alla fall en verkstad med motsvarande utrustning.
Men å andra sidan får du en vansinnigt kompetent bil, du kan sätta farthållaren på Autobahnfart och får ändå anstränga dig för att höra något buller. Framför allt med aktiv styrning så kan du ligga i toppfart och styra med ett finger, hur många bilar är vilsamma i 250km/h? Det finns en del, men oftast är de ännu mer avancerade än E60 är...
Men framför allt kan du trots detta lågflyga längs en kruvig väg eller strunta i att bromsa inför en rondell, välja innerfilen och flyga förbi kärringen som varit i vägen de senaste tio minuterna utan att varken bilen eller passagerarna reagerat: De flesta bilar hade flugit av vägen i samma situation, S80, 9-5, A6 eller Lexus GS går absolut inte att köra på samma vis åtminstone.
E60 är en underbar blandning av limousin och sportbil, men det kostar lite extra när den går sönder tyvärr. Trots det är ovanstående konkurrenter knappast billigare att äga eller när de står på verkstaden, tvärt om är de oftast dyrare, men jämfört med en "vanlig" bil som säg en japansk mellanklassbil är denna typen av bil dyr.

Edit: 18.000mil är ingenting på en modern bil, men vill du ha en lågmilare hittade jag denna:
http://www.blocket.se/malmo/BMW_530i_Se … 20&w=3Bör närma sig budget efter prut?