4695
Sök

Bilstereo med stöd för iphone

3 Inlägg
24 maj 2011
Trådstartare
behöver tips på bra bilspelare med stöd för iphone... och gärna inte aux&usb på framsidan..

prisklass: 1000-3000:-

gärna så man kan koppla med bättre ljud till i senare skede.

gärna tips på bra diskanter och högtalare (då jag råkat sprängt de tidigare cool)

3 187 Inlägg
24 maj 2011
howiiie skrev:
behöver tips på bra bilspelare med stöd för iphone... och gärna inte aux&usb på framsidan..

prisklass: 1000-3000:-

gärna så man kan koppla med bättre ljud till i senare skede.

gärna tips på bra diskanter och högtalare (då jag råkat sprängt de tidigare cool)

då lägger jag min röst på denna stereon:
http://www.autohifi.se/?category_id=163 … =KDC-6051U
extrem bra och ändå till ett bra pris. samt att den följer alla dina krav smile

angående högtalare, vad för storlek? ska dom drivas på steg eller stereon?

3 Inlägg
24 maj 2011
Trådstartare
haha kanske bara jag som fått för mig att kenwood inte är nå vidare spelare... smile

de vet jag inte såhär på rak arm... men får kika vad de ska va för storlek, eller kan man säga de utifrån bilmodell? haha
de ska ju köpas låda senare också men vet inte om jag kankse har en sådan på gång.
men för att ha högtalarna till steget måste de vara visst många grejer va... haha

3 187 Inlägg
24 maj 2011
howiiie skrev:
haha kanske bara jag som fått för mig att kenwood inte är nå vidare spelare... smile

de vet jag inte såhär på rak arm... men får kika vad de ska va för storlek, eller kan man säga de utifrån bilmodell? haha
de ska ju köpas låda senare också men vet inte om jag kankse har en sådan på gång.
men för att ha högtalarna till steget måste de vara visst många grejer va... haha

kenwood gör bra spelare..
de högtalarna du har "sprängt" drev du dom på stereon?

så värst många grejer behöver man inte, jord kabel, ström kabel och signal kablar och remote kabel.

3 Inlägg
24 maj 2011
Trådstartare
ja dom drevs av spelaren... men både spelare i talare satt i bilen när jag fick den så är antagligen gamla o fall färdiga.

3 187 Inlägg
24 maj 2011
howiiie skrev:
ja dom drevs av spelaren... men både spelare i talare satt i bilen när jag fick den så är antagligen gamla o fall färdiga.

jag gissar på distad signal roll

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
24 maj 2011
Kenwood har kommit starkt nu på senare tid.
Spec. i segmentet upp till 3K.

Kenwood KDC-BT61U är ett alternativ med då den har en finess till...... Blåtandshandsfree. Och den funkar bra kan jag tillägga.

En annan intressant grej kan vara Oxygen Audio O’Car där du ANVÄNDER din iPhone som en del av enheten.

Alpine har ngr modeller de med, men de har jag inte kikat så mkt på så jag kan inte direkt uttala mig om dem.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

426 Inlägg
24 maj 2011
Jag kör Kenwood 6047U (tror 6051U är den som finns ute nu, motsvarigheten) och är skitnöjd! Riktigt snygg, bra ljud och usb/aux på baksidan, köpte min på pixmania för 1800:- kan verkligen rekommendera den smile

Det är inte farten som dödar...
Det är stoppen
Kolla in min projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 7#p3128567

6 851 Inlägg
24 maj 2011
Ja, KDC 6051U är efterföljare till KDC 6047U. Det är enbart det kosmetiska som skiljer, annars är det samma maskin..kan va en lite detalj som skiljer i funktion, men det va inget viktigt när jag kolla upp dem.
6047an går idag att få tag på under 1800:- då den "säljs ut" nu.

En mer prisvärd maskin till de halvätna äpplena är nog svårt att gå tag i.

Sök