Mustang Fastback 1967 Eleanor

Zilk
8 januari 2007 · 3 Inlägg

Projektet har börjat, följ gärna på www.gt500e.blogspot.com.

Zilk
8 januari 2007 · 3 Inlägg

Planerna är alltså en GT500E som alla borde veta är ifrån filmen Gone in 60 Seconds.

Har bara för några veckor sedan fått hem min USA import som kom direkt ifrån varma Californien. Bilen är krockad i fronten och kommer att behöva sättas upp i riktbänk, den har rost i golv och instrumentpanel som kommer att lagas. Kommer också att blästra underrede, innerskärmar, motorrum, innuti hela bilen och allt som inte går att slipa. Resten kommer då att slipas plåtrent för att slippa fenomenet med krypande rost efter lackering.

Efter detta så ska ett Eleanor GT500 glasfiberkit inhandlas och "installeras". Inredningen ska vara i form av Shelby inredningen, dvs borstat aluminium och svart. Rallystolar, fyrpunktsbälten och en diskretare störtbåge ska in.

Som motor ska det med tiden hamna en V8 428 med 4 växlad manuell. Högkompa kolvar och argare sortens kam. Men just nu så sitter det en 289 i motorstödet som ska renoveras och säljas för att stödja budgeten en del.

Men som sagt, följ gärna projektet som kommer att ta sin tid. Försöker uppdatera bloggen så ofta jag kan och det har hänt något, väntar som mest just nu på riktning av krockskadan så det är lite segt.

Vivendi Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
8 januari 2007 · 2 258 Inlägg

Kommer följa projektet med intresse och passar på att försöka värva dig till The Club Of American Ford www.clubofamericanford.com där jag är redaktör för klubbtidningen FordMagasinet - skulle vara kul att få följa en medlemsbil över flera nummer...

Spännande och lycka till! smile

// Ellen

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!
Smoke
9 januari 2007 · 692 Inlägg

Världens snyggaste bil! Lycka till jag kommer följa bygget ! smile

Davv3
9 januari 2007 · 1 019 Inlägg

Ser mycket bra ut smile

[MÄKI-MEET] GÖRANSSON ARENA, SANDVIKEN 11 JUNI 2016 [MÄKI-MEET crew]
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang