6546
Sök

Vw Beetle Positionslampa/parkeringslampa???

*GULAN*
647 Inlägg
29 december 2006
Trådstartare
Nån därute som vet hur man byter Positionslampa/parkeringslampa på en beetle?

Ifall ni vet så hjälp mig gärna.

Jag har en motorlampa ockå som tänds ibland och släcks ibland.
Det är en gul service lampa som lyser vet ej vad problemet är hjälp mig......
Senast redigerat av mr_persiano (29 december 2006)

137 Inlägg
29 december 2006
kanske dax å göra service om den lampan tänds???

Det finns inget som heter FÖR mycket bas......

*GULAN*
647 Inlägg
29 december 2006
Trådstartare
Nismodea skrev:
kanske dax å göra service om den lampan tänds???

Men jag har servat bilen nyligen.....Det är ju konstigt att den lampan skall tändas.......????

Personbilssystemstekniker.
365 Inlägg
31 december 2006
mr_persiano skrev:

Motorlampan indikerar ett fel motorstyrningen. En avläsning av felkoder är det ända att göra då.

Felsökning är en konst, inte bara vetenskap... och 90% tur

*GULAN*
647 Inlägg
1 januari 2007
Trådstartare
_TiNcO_ skrev:
mr_persiano skrev:

Motorlampan indikerar ett fel motorstyrningen. En avläsning av felkoder är det ända att göra då.

Har hört att man kan köpa egen felkodavläsare och ta bort felkoder med samt nollställa servicen när service lampan lyser ifall man vill serva själv....nån som vet var man kan köpa en sån och ifall dom är bra....

Det verkar inte vara många som har beetle här.......För jag har inte fått några svar angående parkeringslampan...

*GULAN*
647 Inlägg
3 januari 2007
Trådstartare
mr_persiano skrev:
_TiNcO_ skrev:
mr_persiano skrev:

Har hört att man kan köpa egen felkodavläsare och ta bort felkoder med samt nollställa servicen när service lampan lyser ifall man vill serva själv....nån som vet var man kan köpa en sån och ifall dom är bra....

Det verkar inte vara många som har beetle här.......För jag har inte fått några svar angående parkeringslampan...

Någon??????PLEASE

*GULAN*
647 Inlägg
10 januari 2007
Trådstartare
Åkte till Vag med bilen Det var skit jobbigt att byta en jävla parkeringslampa....Man får ta ut hela lampsatsen....alltså hela strålkastaren om man säger så....och det var inte lätt att får ut den.....för vag mekanikern tog det ca 50 minuter och 10 minuter att ta ut själva parkeringslampan. Jag tror jag hade gjort det snabbare om jag visste hur man skulle göra..........

Jag gjorde felsökning på bilen också ...allt som allt 750 kr......Tycker det var lite dyrt men men nu blev bilen iallafalll besiktigad......Lite överpris....Vad tycker ni?

Sök