Xenon kit h7r

aydeen
9 april 2011 · 175 Inlägg

Tja,

Söker ett prisvärt xenon kit med H7R sockeln. Anledningen till det är att jag inte vill blända mötande trafik, och att minska risken för att bränna reflektorn på civicen(har hänt några) Läste på civinco forum att det går bra att ha xenon utan canbus ballast, då den inte stör sig på xenon.

Så det blir till att beställa två h7r xenon kit till civicen och s40n..
(vvme hade inte h7r sockeln:( )

tips på billigt xenon konvertering kit h7r?

svempus
9 april 2011 · 409 Inlägg

förmodar att du vill ha 35 watt. då kan jag tipsa om humanhabit.se dom har 35w 12v Speedstarter Xenonkit för 600 kr med h7r lampor. kör själv med två kitt från dom och har inte haft ett enda problem med dom kitten...

En Saab utan turbo är som en räkmacka utan räkor..
aydeen
9 april 2011 · 175 Inlägg

svempus skrev:
förmodar att du vill ha 35 watt. då kan jag tipsa om humanhabit.se dom har 35w 12v Speedstarter Xenonkit för 600 kr med h7r lampor. kör själv med två kitt från dom och har inte haft ett enda problem med dom kitten...

Såg det precis. 600:- är inte alls farligt. dock så behöver jag slim versionen till civicen då det är väldigt tight i motorrummet. De kostar 800:-.. Det verkar inte direkt vara kvalitets grejer direkt så frågan är om inte 800 är lite för saftigt..
Det positiva är ju att företaget är svenskt så om det skulle vara fel på grejerna är det inga problem att skicka tillbaka,,

ncc1701d
1 juni 2011 · 127 Inlägg

humanhabit.se skulle inte jag rekommendera. De skulle skicka 55w kit till mig men glömde skicka med: fästen, bruksanvisning och de skickade fel lampor 4300k istället för beställda 5000k. Och trots både mail (inget svar) och telefonsamtal har jag inte sett några saknade prylar än (2v sen).

svempus
1 juni 2011 · 409 Inlägg

ncc1701d skrev:
humanhabit.se skulle inte jag rekommendera. De skulle skicka 55w kit till mig men glömde skicka med: fästen, bruksanvisning och de skickade fel lampor 4300k istället för beställda 5000k. Och trots både mail (inget svar) och telefonsamtal har jag inte sett några saknade prylar än (2v sen).

har hänt mig med men dom löste det på en gång fick två uppsättningar med nya lampor av dom.  bruksanvisning har inte häller jag fått av dom någon gång jag har beställt från dom.rekommenderar dom ändå tycker att dom är bra att ha och göra med...

En Saab utan turbo är som en räkmacka utan räkor..
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang