4315
Sök

Ground Zero gzta1.2000mk2 i protection mode

1 531 Inlägg
29 maj 2011
Trådstartare
Förra fredagen slutade mitt steg till basarna fungera på väg till Stockholm. Steget hade hoppat in i protection mode. Lämnade in steget till en som lagade det i torsdags och fick tillbaka det i fredags. Felet var två brända transistorer. Igår på väg från Örebromixen så dog steget igen, även denna gång i protection mode.

Vad kan felet vara som gör att det hoppar in i protection hela tiden? Jorden har vi mätt upp och det finns inga motstånd där. Det andra steget jag har till högtalarna i bilen fungerar utmärkt och har inte haft några problem där.

3 187 Inlägg
29 maj 2011
Derbi skrev:
Förra fredagen slutade mitt steg till basarna fungera på väg till Stockholm. Steget hade hoppat in i protection mode. Lämnade in steget till en som lagade det i torsdags och fick tillbaka det i fredags. Felet var två brända transistorer. Igår på väg från Örebromixen så dog steget igen, även denna gång i protection mode.

Vad kan felet vara som gör att det hoppar in i protection hela tiden? Jorden har vi mätt upp och det finns inga motstånd där. Det andra steget jag har till högtalarna i bilen fungerar utmärkt och har inte haft några problem där.

lastat ner steget för lågt?
vad driver du med steget?

365 Inlägg
29 maj 2011
Vad har du i batteriväg?

Hellre 100 blås på tvären än 200 rätt fram.

1 531 Inlägg
29 maj 2011
Trådstartare
Jag driver det med original batteri, tror jag det är iaf. Sen har jag en konding på 1farad från Ground Zero.

Lastat ner det för lågt? Det är stabilt i 1ohm och lämnat då 1900watt men nu kör jag det i 2ohm och då lämnar det 1200watt
Senast redigerat av Derbi (29 maj 2011)

3 187 Inlägg
29 maj 2011
Derbi skrev:
Jag driver det med original batteri, tror jag det är iaf. Sen har jag en konding på 1farad från Ground Zero.

Lastat ner det för lågt? Det är stabilt i 1ohm och lämnat då 1900watt men nu kör jag det i 2ohm och då lämnar det 1200watt

okej, vad driver du på steget?

skulle gärna se ett extra batteri i bilen, kan vara på gränsen med 1 batteri. testat att mäta hur spänningen ser ut på steget när du spelar på rätt högt?

1 531 Inlägg
29 maj 2011
Trådstartare
nej det har jag inte mätt eftersom steget inte fungerar längre tongue Att klämma in ett extra batteri av denna anledningen känns ganska långsökt då jag har flera polare som har samma steg och samma basar som drivs med endast ett batteri utan problem.

3 187 Inlägg
29 maj 2011
Derbi skrev:
nej det har jag inte mätt eftersom steget inte fungerar längre tongue Att klämma in ett extra batteri av denna anledningen känns ganska långsökt då jag har flera polare som har samma steg och samma basar som drivs med endast ett batteri utan problem.

nej men innan kunde du kanske ha mätt wink
ditt original batteri kanske börjar bli slitet.

sen skulle jag gärna vilja ha svar på vad du driver på steget?

1 531 Inlägg
29 maj 2011
Trådstartare
Sant wink Kondingen visar iaf inte under 12volt nån gång. Sen har jag inte dragit på rejält ännu med det.
Jag driver två stycken Ground Zero gzhw25x på det steget.

3 187 Inlägg
29 maj 2011
Derbi skrev:
Sant wink Kondingen visar iaf inte under 12volt nån gång. Sen har jag inte dragit på rejält ännu med det.
Jag driver två stycken Ground Zero gzhw25x på det steget.

okej, hur har du kopplat basarna? smile

1 531 Inlägg
29 maj 2011
Trådstartare
Bra fråga. Det är inte jag som kopplat ihop dom men dom är iaf kopplade enligt skissen från återförsäljaren smile

1 531 Inlägg
30 maj 2011
Trådstartare
Ja jag har mätt upp jorden. Inget motstånd i den så den är grön. Ingen som vet vad det kan vara? För utom batteriet. Jag har inte spelat rejält med grejerna ännu heller.

21 761 Inlägg
30 maj 2011
Håller med där. Alltid spänningsmätning under belastning, då får man reda på "verkligheten". smile

1 531 Inlägg
1 juni 2011
Trådstartare
Kan det vara kondensatorn som ställer till det för mig? Genom att skicka på nån ström stöt eller liknande.

Sök