5824
Sök

Kostnad byte spindelled + fjäder

4 Inlägg
2 juni 2011
Trådstartare
Hej!

Då jag är helt novis gällande detta så skulle jag vara tacksam om jag kunde få lite riktlinjer gällande vad som är en rimlig kostnad hos en mekaniker för att åtgärda ett par 2:or jag fått på min Renault Scenic (-00). Det gäller en fjäder fram som är brusten samt spindelleden fram som är glapp. Har även fått påpekande om att avgassystemet läcker i mitten vilket jag antar också är lika bra att åtgärda innan det får ytterligare konsekvenser(?). Tack på förhand! smile

2 182 Inlägg
2 juni 2011
Det är rekommenderat att byta fjädrar på båda sidor då den gamla fjädern gått ner sig lite grann med åren, inget måste bara en rekommendation. (Men kan va träligt om bilen lutar hela tiden wink )

Är ju bara att höra med närmaste verkstad vad de tar för jobbet.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

4 Inlägg
2 juni 2011
Trådstartare
Tack tack, ja de får väl byta bägge. Funderade över priset just för att jag antar att det kan variera en hel del från verkstad till verkstad och då jag inte har en aning om vad som är rimligt så vill jag ju inte betala ett överpris pga min okunnighet. wink

Sök