2921
Sök

Besiktnings mannen förstörde min servo!

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 331 Inlägg
4 juni 2011
killercow skrev:
en bil ska klara svänga med fullt rattutslag. går det sönder så ska den inte var godkännd för trafik.

Sen tror ja inte att bes.mannen kört med fullt rattutslag under en längre tid. aldrigt varit med om att sbp stått å kört runt runt i en cirkel.

alla slangar behöver förr eller senare bytas. servo slangar är absolut inget undantag.

Bilar går sönder förr eller senare å vore ju konstigt om en och annan inte gjorde det på bes. eller hur?

Risken finns ju att det är någon som råkar ut för sådana här saker men som jag skrev så är det bättre att man får reda på det hos SBP än att det händer ute på vägen i kanske 120 eller mer. Han är väl en gnällspik bara som vill få SBP att betala hans dåliga slangar. Det kan han nog fetglömma. Han ska vara glad att det inte hänt nåt innan han kom till SBP.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

Forummoderator
9 299 Inlägg
4 juni 2011
Var det slangen som läckte nu när du väl kollat? Hur såg den ut, skick osv? Sedan är ju inte ett tappat styrservo direkt någon livsfara. Bilen går utmärkt att styra ändå om det skulle gå sönder under färd.

Bilprovningen gör en hel del dumma saker, men det där tycker du säkert även själv så här i efterhand inte var bilprovarens fel.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

1 271 Inlägg
4 juni 2011
Vettemannen skrev:
-stoffe- skrev:
kan juh va så att han styrde fult under längre tid som man inte ska/får då kan servo slangar spricka eller lossna

för servo slangar är mkt ovanligt att dom går sönder så. svetas ut olja det är en annan sak

Menar du styrde fult eller styrde fullt?? Tror att du menar fullt.

/Benny

dyslexi!

Självlärd
3 083 Inlägg
5 juni 2011
Att slangen gick sönder är inte besiktningsmannens fel iaf. Du får väl se till att ha koll på dina saker så dom inte är upptorkade mm.

Och sen var det någon som sa att "det var ju bättre att det hände där än mitt på vägen så du tappade styrförmågan.". Det är ju inte direkt så att styrförmågan POFF försvinner utan servon. Går alldeles utmärkt att styra utan servo

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
5 juni 2011
Volvo142_73a skrev:
Att slangen gick sönder är inte besiktningsmannens fel iaf. Du får väl se till att ha koll på dina saker så dom inte är upptorkade mm.

Och sen var det någon som sa att "det var ju bättre att det hände där än mitt på vägen så du tappade styrförmågan.". Det är ju inte direkt så att styrförmågan POFF försvinner utan servon. Går alldeles utmärkt att styra utan servo

Klart att går aldelles utmärkt att köra utan servo. men om vi säger att du är van vid att ratten är lätt att vrida på. Och du tar det för givet, sen helt plötsligt är den trög, för en bil som har servo från början är trögare utan servo än en som inte har det från början. Då kan det hända saker om personen bakom ratten inte är beredd på att det helt plötsligt är trögt.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 331 Inlägg
5 juni 2011
AcesHigh666 skrev:
Volvo142_73a skrev:

Klart att går aldelles utmärkt att köra utan servo. men om vi säger att du är van vid att ratten är lätt att vrida på. Och du tar det för givet, sen helt plötsligt är den trög, för en bil som har servo från början är trögare utan servo än en som inte har det från början. Då kan det hända saker om personen bakom ratten inte är beredd på att det helt plötsligt är trögt.

Det var lite så jag menade. Jag vet att styrförmågan inte försvinner helt.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

killercow
5 juni 2011
pytt! prova styra en gammal stor tung 60-talare i "crusing-fart" med mini-mini-mini ratt å dubbelt så breda däck mot orginal  å som saknar servo sad

Självlärd
3 083 Inlägg
5 juni 2011
Vettemannen skrev:
AcesHigh666 skrev:
Volvo142_73a skrev:

Det var lite så jag menade. Jag vet att styrförmågan inte försvinner helt.

/Benny

Jaja men ni tänker så ni. Det är ju också en variant wink. Hehe jo tack att det blir tungt o styra en servobil utan servo vet jag då farsans servo på hans 740 la av en gång.

PS. Det där låter konstigt men orkar inte rätta till det. Självklart la den inte av EN gång. Utan den dog,kaputt, trasig, död.. God natt

Forummoderator
9 299 Inlägg
5 juni 2011
http://www.familjen-olofsson.com/magnus/wp-content/uploads/2011/05/hantlar.jpg

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Muttley
5 juni 2011
Lycksökare smile. bytta delen eller som caromania visar. Styrka.

414 Inlägg
6 juni 2011
tycker att man ska vara lite glad över att det händer under besiktningen och inte när man är ute och kör .

på min förra bil så sprack båda bromsrören bak när broms testet gjordes .
jag är mycket tacksam över att det hände där och inte under körning .

Saab 9-5 Vector SportCombi BioPower 2.0t

dalmasens
6 juni 2011
håller med alla andra. var glad att e hände där.
sj drog de av handbromsvajrarna på bes. är glad att de hände där så de inte gick av när bilen står i en backe å jag själv står framför bilen och får den över mig liksom. wink

Självlärd
3 083 Inlägg
6 juni 2011
Tycker att det verkar som att tråden kan låsas tongue. Alla har vi kommit fram till samma svar. Han får själv ha koll på sina upptorkade slangar och se till att sakerna inte ramlar i bitar och att det inte är besiktningens fel. *happy face*

Muttley
6 juni 2011
sådana här trådar ska inte låsas. Utan kan vara bra för nästa lycksökare som vill tala ut här på forumet.

Sök