1800
Sök

Hur koppla bort/avlägsna Cargard 950S larm?

1 Inlägg
9 juni 2011
Trådstartare
Hej!

Jag har en Audi A4 97:a och trots att bilhandlaren försäkrade mig att larmlampan i vindrutan bara var en "atrapp" när jag köpte bilen så har det senare visat sig att den visst har ett larm installerat. Ett Cargard 950S, och huvudenheten verkar sitta bakom säkringsluckan där också panikknappen sitter.

Mitt problem är att larmet går igång ibland när jag öppnar bilen, och det verkar höra samman med om jag har dålig laddning i batteriet, vilket har hänt två gånger nu. Jag fick inte med någon larm "dosa" eller vad det nu heter, så det enda sätt jag har är att slå på tändningen och hålla inne panikknappen tills larmet slår av. Men sen larmar det alltid på efter ca 2 minuter igen.  Det sitter en magnetbrytare i motorutrymmet, så även där går larmet igång om jag öppnar.

Förra gången bytte jag batteri och då försvann larmet. Denna gång verkar det inte hjälpa att jag har laddat upp det.

Jag vill ha bort skiten, eftersom det ställer till mer än det gör nytta. Är det bara att dra ut hela kabelkontakten , eller kan det bli problem då? Behöver jag vara orolig för en startspärr, det verkar ju inte så eftersom jag kan starta bilen när den larmar?

Tack på förhand.

Sök