Batteri till 454:a?

choben
26 maj 2011 · 22 Inlägg

Har en cheva blazer med en vortec 454:a som batteriet är slut på. Är ett "vanligt" bilbatteri som sitter i nu ifrån biltema, min fråga är nu räcker ett sånt till? När den startade var det precis att den gick igång. Vet inte hur gammalt batteriet är men bör jag kanske satsa på ett gelbatteri? Och i såfall vilket?

Tacksam för svar.

Drönirettab
26 maj 2011 · 21 761 Inlägg

Hur många Ah är batteriet på?
Är det vanliga poler eller "USA-poler" (sidoanslutning)?

Det verkar vara lite knepigt att hitta batterirekommendationstabell som har med den motorn, exempelvis Tudor har bara förslag till V6 (4,3 liters). Försökte hitta vettig info på nätet angående bilar med den motorn, jag kan nog tänka mig att batteriet bör ha minst 800 A i CCA-värde för att klara av din motor någorlunda hyfsat.

Men folk som har liknande bilar får nog ge bättre råd. smile

Melin Trafikledare
26 maj 2011 · 563 Inlägg

Satsa på ett Optima RedTop direkt så startar den alltid.. Lr det finns ialf ström till det. big_smile

Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva!
choben
26 maj 2011 · 22 Inlägg

Det är vanliga poler och har inte en aning hur många Ah batteriet är på, men kan tänka mej att det är det billigaste skiten biltema har.. Jo funderar starkt på ett Optima men är inte helt säker. Men tack så hjärtligt för svar . smile

sk0rpan
26 maj 2011 · 301 Inlägg

Instämmer med Melin!
Optima är riktigt bra kör med yellow top själv men det har ingen större sexuell betydelse!
Mvh John

Mazda RX-7 (1994)
Germax
27 maj 2011 · 12 086 Inlägg

Du bör ju förslagsvis ha ett stort batteri med hög startström, förslagsvis uppemot 800A

Batterilagret har ett Silver-Calcium batteri på 100Ah och 800A för 1395kr som jag kan rekommendera.
Jag är dock lite osäker på om 800A är nog, det är en stor motor.

Senast redigerat av JapMax (27 maj 2011)

RD_87 Skrotsamlare
27 maj 2011 · 4 031 Inlägg

Det är nog, med 800. Jag kör ett gammalt 60ah i min bil och jag har en borrad 440 med flata kolvar & små förbränningsrum. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
choben
29 maj 2011 · 22 Inlägg

Köpte ett 105ah batteri på biltema å den hoppade igång direkt utan problem, verkar dock som om kolen eller generatorn är slut för det laddas inte mycke sad

Germax
29 maj 2011 · 12 086 Inlägg

Då tycker jag du ska fixa generatorn snarast innan batteriet förstörs igen.

choben
10 juni 2011 · 22 Inlägg

Problemet är löst... var laddlampan som inte satt i ordentligt och jordade i instrumentpanelen... Lätta problem är problem det me big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang