3168
Sök

Högtalare spelar bara på en sida bilen, OG 9-3 (AS3)

76 Inlägg
13 juni 2011
Trådstartare
Hej
Har problem med att jag bara får ljud på en sida i kupén. Högtalarna på BARA höger sida (passagerare-sidan) spelar. Det är väldigt irriterande. Nu är jag inte så hajj på ljud och undrar var ska man börja felsöka?
Har en misstanke om vad det kan vara. Jag har en digital FM-modulator inkopplad till huvudenheten, där bl.a. jag har tjuvat in på en av ISO-kablagen. Men kan det ha med det och göra om jag gått in på fel kabel så att säga? Vill kolla med er innan ja testar mig fram på alla kablar (i kanske onödan).

mvh

Overloaded
60 Inlägg
13 juni 2011
Inte så enkelt att du har balansen fullt höger ?
Annars bör du nog kolla din inkoppling.
Kan ju vara så att du har kortis i en högtalare på vänstersidan, men jag tror att det isf skulle vara tyst i alla högtalare.
Iso kontakten är indelad i tre delar. en för ström, en för högtalare och den tredje till cd-växlare mm mm. Troligen har du bara tjuvat ström och det borde inte påverka ljudet.

Saab 9-5 Aero Kombi
Member of Team SFR
www.teamsfr.com

76 Inlägg
13 juni 2011
Trådstartare
balansen har ja redan kollat på enheten, hjälper inget alls. Jo har för mig att jag bara tjuva ström.

Overloaded
60 Inlägg
13 juni 2011
Kan ju vara fel på radion. Enklast är ju att mäta och se om du har runt 4 ohm på varje par i högtalardelen i saabkontakten. Ta ur den ur radion innan.

Saab 9-5 Aero Kombi
Member of Team SFR
www.teamsfr.com

Sök