Blev prejad av en buss... Vad ska jag göra nu?

Vita_Vargen
13 juni 2011 · 1 281 Inlägg

Growe skrev:

DusanMandick skrev:

Vita_Vargen skrev:
Jag höll på att bli rammad in i mitt räcket av en buss för nån månad sen. Låg i ca 170 km/h på motorvägen i vänster fil sent på kvällen. Ser en buss som ligger i höger fil utan några bilar eller så framför sig. Tänker inte mer på det. Men när jag är ca 20 m bakom bussen börjar den byta fil utan att signalera eller nått. Slänger mig på tutan och bromsar. Vart tvungen att köra ut på väggrenen för att undvika att kollidera.

Nu vart det kanske lite OT roll

Hur går det för dig med bussbolaget, har du fått kontakt med dom?

Du får nästan skylla dig själv. antar att de va 110 väg, då körde du 60km/h för snabbt. En busschaufför har nog mer vana än dig i trafiken, så han ansåg att du va på ett säkert avstånd för att byta fil. sen va det fel av honom att byta fil utan att blinka o se sig för ordentligt! Bara en tankepå hur de kan ha gått till?

Men skyll dig själv när du kör för fort smile

fakstist är det jhu så att man bara kan anta att alla åker lagligt

helt omöjligt att avgöra om det är lagligt eller 150km/h över hastighet

kör man för fort ska man alltid förusätta att dom andra inte vet att man kör för fort

Det var somt sagt mörkt och jag var ca 20 m bakom när han började byta fil. Med tanke på att man inte kan göra en bra avstånds bedömning i mörkret så kunde jag lika gärna varit ännu närmre. Nu när jag tänker efter så kanske han inte tänkte byta fil, med tanke på att det inte fanns nån anledning alls för honom att göra det. Han kanske helt enkelt höll på o somna eller vart distraherad av nått i bussen. Finns ju alltid många faktorer att ta med.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang