köpråd saab 9000 aero

hedley Saaboholic
14 juni 2011 · 3 129 Inlägg

Saabare skrev:

sveddan skrev:

Saabare skrev:

Te.x bromsarna är bättre än 9000. 900 är mer modern än 9000 speciellt inredningen. Men Aero o Jubileumsmodellen ser bättre ut nu. Allt som är orginal

Håller inte med dig, 900an han trång kupé och är inte lika komfortabel som 9000..
Bromsarna är bättre, hur menar du då?

Jag menar att bromssträckan är lite bättre än 9000. Därmed håller jag med om att 900 o 9-3 är en trång kupe. 9000 o 9-5 är mer bekväma o komfortabla. Jag börjar oxå undra värför 9000 o 9-5 inte fanns som cab. Det borde vara så att det finns även större modeller som cab

SAAB har aldrig gjort sina stora modeller som cab, då dessa är mer familjebils inriktade vid lansering.
Enda fördelen med NG900 är bultdelning (5x110) vilket gör att man kan plocka bromsar från ex 9-5 aero osv.

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
hedley Saaboholic
14 juni 2011 · 3 129 Inlägg

BMWgrabben skrev:

hedley skrev:

BMWgrabben skrev:
http://www.blocket.se/vastmanland/Saab_9000_Aero_2_3_Turbo_34418433.htm?ca=9&w=2

http://www.blocket.se/vastmanland/Saab_ … 0.htm?ca=9

Vilken av dessa ska jag ta tycker ni?
Skulle gärna velat ha automaten, men dricker den ej lite väl mkt?

Snabba svar önskas smile

Den manuella kan du garanterat pruta på eftersom den har "tråkigaste" motorn.
Automaten dricker mer, men den såg fin ut förutom skärmen. = Du bör kunna pruta på denna också.

Båda ser väldig fräscha ut. Dricker automataren nämnvärt mer än den tråkiga ?

Annan motor+ automat= högre förbrukning. Hur mycket beror ju dock på lådan och motorns skick samt förarens högerfot.

Min bruksautomatare med 2.3t motorn låg runt 1-1.3l/mil blandad/stadskörning med varierande högerfots läge.

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
trippelturbo Trucker
14 juni 2011 · 2 710 Inlägg

hedley skrev:

BMWgrabben skrev:

hedley skrev:

Den manuella kan du garanterat pruta på eftersom den har "tråkigaste" motorn.
Automaten dricker mer, men den såg fin ut förutom skärmen. = Du bör kunna pruta på denna också.

Båda ser väldig fräscha ut. Dricker automataren nämnvärt mer än den tråkiga ?

Annan motor+ automat= högre förbrukning. Hur mycket beror ju dock på lådan och motorns skick samt förarens högerfot.

Min bruksautomatare med 2.3t motorn låg runt 1-1.3l/mil blandad/stadskörning med varierande högerfots läge.

Hm, vågar ej ge mig på den.

Fart missbrukare
hedley Saaboholic
14 juni 2011 · 3 129 Inlägg

Förövrigt så är det marginell skillnad mellan 94.ans aero samt 95, 96. Utseènde mässigt är det nästintill enbart ratten som skiljer. Samma motor och turbo i samtliga 94-98 gen.

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
trippelturbo Trucker
14 juni 2011 · 2 710 Inlägg

hedley skrev:
Förövrigt så är det marginell skillnad mellan 94.ans aero samt 95, 96. Utseènde mässigt är det nästintill enbart ratten som skiljer. Samma motor och turbo i samtliga 94-98 gen.

Det är förbrukningen jag oroar mig för, kanske drar o kollar på den "tråkiga" trots allt..

Fart missbrukare
hedley Saaboholic
14 juni 2011 · 3 129 Inlägg

BMWgrabben skrev:

hedley skrev:
Förövrigt så är det marginell skillnad mellan 94.ans aero samt 95, 96. Utseènde mässigt är det nästintill enbart ratten som skiljer. Samma motor och turbo i samtliga 94-98 gen.

Det är förbrukningen jag oroar mig för, kanske drar o kollar på den "tråkiga" trots allt..

Bästa rådet jag kan ge dig är att inte stressa.
Finns ganska många olika a50 och en del aero bilar ute, så du har "råd" att vara kräsen.

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang