1813
Sök

Startspärr Renault Laguna 1997

73 Inlägg
12 juni 2011
Trådstartare
Kom ut från en butik igår och skulle åka iväg hemåt igen, och upptäckte att fjärrkontrollen till bilen inte fungerade. Öppnade med nyckeln i dörren, men gick inte att starta. Troligtvis är det väl startspärren som gått i, då jag inte öppnade dörren med fjärrkontrollen.

Kontrollen lyser inte alls (den röda lampan). Reservnyckeln lyser när man trycker på den,men det fungerar inte att öppna/låsa med fjärrkontrollen.
Läste att man kan starta bilen med en "kod". Hittade en kod på kretskortet i nyckeln, som jag med hjälp av ett program fick fram en fyrsiffrig kod med, men det fungerar inte heller.

Den röda lampan på centrallåsknappen blinkar snabbt. Alltså är det startspärren?
Efter en stund börjar även "Varningslampa för insprutningsfel" samt "Varningslampa för service" att blinka.

Finns det något annat jag kan göra än att åka till Renault och omprogrammera nycklarna? Antar att det är dyrt att koda om nycklarna? Har inte pengarna till det just nu och vill helst undvika att behöva skrota bilen.. sad

73 Inlägg
13 juni 2011
Trådstartare
Nu har jag hittat rätt kod, och det går att starta bilen med den. Fjärrkontrollerna fungerar fortfarande inte..

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
14 juni 2011
köp nya?

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

killercow
14 juni 2011
batteribyte?

73 Inlägg
14 juni 2011
Trådstartare
Är det inte väldigt dyrt att köpa nya kontroller? Tänkte mest om det fanns något enklare och billigare sätt.
Har bytt batteri i båda kontrollerna.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
14 juni 2011
DavidRL skrev:
Är det inte väldigt dyrt att köpa nya kontroller? Tänkte mest om det fanns något enklare och billigare sätt.
Har bytt batteri i båda kontrollerna.

Om dom är trasiga & du vill ha funktionen så lär det ju bara vara att handla. Det kan finnas nåt sätt att kringgå systemet men det skulle jag inte försöka med, finns ju en risk att du aldrig får igång den igen. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Sök